Ćwiczenia dedykowane są uczniom klas IV–VI szkół podstawowych z diagnozą autyzmu lub Zespołu Aspergera. Zestaw służy do wspierania rozwoju umiejętności rozumienia wypowiedzi innych, zwłaszcza tych, które oparte są na metaforze. Treści, które mogą mieć wiele znaczeń, zależnie od kontekstu, sprawiają osobom z całościowymi zaburzeniami rozwoju ogromne trudności.
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas IV-VI w tym dla tych z autyzmem i Zespołem Aspergera. W zadaniu uczniowie wybierają z krótkiej listy emocje i uczucia adekwatne w opisanej sytuacji. Druga część polega na samodzielnym określeniu odpowiednich stanów, bez posiłkowania się listą.
Karty pracy dla uczniów klas VI-VIII mających problemy z przewidywaniem skutków zdarzeń lub zachowań. Ćwiczenia mogą być wykorzystane w terapii uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Zadanie polega na połączeniu zdarzeń w pary w taki sposób, aby razem stanowiły przyczynę i skutek.
Ćwiczenie wykorzystujące projekcję obrazów. Zadanie ucznia polega na rozpoznaniu emocji i uczuć postaci wyświetlanej na filmie. Na zakończenie ćwiczenia uczeń określa swój stan emocjonalny w danej chwili. Zadanie do wykorzystania podczas zajęć z uczniami z autyzmem, w tym zespołem Aspergera oraz uczniami z niepełnosprawnością intelektualną.
Zestaw dedykowany dla uczniów klas IV–VI, szczególnie dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera. Zestaw daje uczniom możliwość samodzielnego treningu komunikacji, pomaga rozwinąć umiejętność rozumienia sytuacji społecznych. Zadaniem ucznia jest przesłuchanie słuchowiska oraz wykonanie odnoszących się do niego ćwiczeń.
Ćwiczenie przeznaczone dla starszych klas szkoły podstawowej i I klasy ponadpodstawowej. Nowa szkoła dla wielu uczniów stanowi nie lada wyzwanie. Bardzo często młodym ludziom trudno jest wtopić się w nową klasę i znaleźć dobrych znajomych. Tylko właściwe, dojrzałe podejście i pomoc nauczyciela może pomóc uniknąć błędów…
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas I-III szkół podstawowych w tym dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na opisaniu w jaki sposób można rozpoznać emocje i uczucia kierujące innymi osobami. Uczeń analizuje zdjęcia oraz korzysta ze swoich indywidualnych doświadczeń, a następnie zapisuje odpowiedzi.
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera klas IV-VII. Ćwiczenie polega na połączeniu odpowiedzi pasujących do komunikatów, pytań itp. Celem zadania jest m.in. wyposażenie ucznia w umiejętność odpowiedniego reagowania na różne sytuacje społeczne.
Ćwiczenie uczące dostrzegania zależności przyczynowo-skutkowych. Karty pracy do wykorzystania na zajęciach z uczniami w młodszych klasach szkoły podstawowej. Zadaniem ucznia jest opowiedzenie, co widzi na zdjęciu, a następnie opowiedzenie oraz/lub narysowanie, co mogło się wydarzyć wcześniej oraz później.
Ćwiczenie myślenia przyczynowo-skutkowego. Karty pracy do wykorzystania na zajęciach z uczniami w młodszych klasach szkoły podstawowej. Zadaniem ucznia jest opowiedzenie, co widzi na zdjęciu, a następnie opowiedzenie oraz/lub narysowanie, co mogło się wydarzyć wcześniej oraz później.