ADHD to zaburzenie neurorozwojowe, z którym dziecko się rodzi. Otoczenie zwykle zauważa trudności już na etapie wczesnoszkolnym. Dzieci z ADHD w klasach I – III są niecierpliwe, ruchliwe, impulsywne. Mają spore kłopoty z koncentracją uwagi i wszędzie ich pełno. W okresie dorastania obraz kliniczny ADHD zmienia się – objawy są równie trudne dla ucznia, ale często mniej zauważalne dla otoczenia. Wsparcie ucznia z diagnozą ADHD w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych wymaga indywidualnego podejścia i rzetelnego sprawdzenia jego zasobów i deficytów. Nastoletni uczniowie z zaburzeniami koncentracji i uwagi często mają poczucie niskiej akceptacji dla objawów ich zaburzenia, mimo że nie mają na nie wpływu.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!