Moje ciało i ja. Zestaw kart psychoedukacyjnych dla uczniów z zaburzeniami odżywiania

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 20 września 2024

Zaburzenia odżywiania to trzecia po astmie i otyłości najczęstsza choroba przewlekła u nastolatków. To trudności w zakresie przyjmowania pokarmów powiązane z zaburzonymi zachowaniami związanymi z jedzeniem. Istotne jest również to, że sposób odżywiania się przyczynia się do zaburzenia całego funkcjonowania. Zaburzenia odżywiania wiążą się z silną potrzebą kontroli – wagi, wyglądu własnego ciała, przyjmowanych produktów i ich kaloryczności. Ich przebieg może być bardzo różny, zależnie od tego, czy rozwija się schemat anorektyczny – w którym nastolatek obsesyjnie unika przyjmowania pokarmów czy bulimiczny, charakteryzujący się impulsywnym objadaniem się. Zaburzenia odżywiania to niezwykle niebezpieczne zjawisko, wymagające kompleksowego leczenia i oddziaływań. 

Proponowany zestaw to zbiór ćwiczeń do pracy z uczniem w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w poszerzenia rozumienia funkcjonowania ucznia z zaburzeniami odżywiania. Może zostać wykorzystany na indywidualnych spotkaniach z psychologiem/pedagogiem szkolnym oraz w ramach pracy własnej ucznia.  

Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ

Podgląd dokumentów:

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Tematyka

Sprawdź inne serwisy