zaburzenia odżywiania

  Gdy widzisz się w krzywym zwierciadle. Profilaktyka zaburzeń odżywiania dla młodszych uczniów szkół podstawowych.

Gdy widzisz się w krzywym zwierciadle. Profilaktyka zaburzeń odżywiania dla młodszych uczniów szkół podstawowych.

Zaburzenia odżywiania to poważny kłopot społeczny. Problemy, które kiedyś dotyczyły głównie dorosłych i późnych nastolatków zaczęły dotykać również dzieci. Dzisiejsze media na każdym kroku promują intensywną koncentrację na wyglądzie i zewnętrznej atrakcyjności. Dzieci natykają się na takie komunikaty w mediach społecznościowych, reklamach, filmach, serialach, nawet tych, które przeznaczone są dla ich grupy wiekowej. Nie potrafią poddać ich krytyce, przyjmują to, co oferuje im świat. Codzienny kontakt z takim intensywnym przekazem dotyczącym ostrych kanonów piękna w połączeniu z trudnościami w środowisku domowym może zaowocować pierwszymi objawami zaburzeń odżywiania. Zadaniem scenariusza jest działanie profilaktyczne.

Uczestnicy uczniowie szkół podstawowych z klas III - V
Cele ogólne profilaktyka zaburzeń odżywiania
Cele szczegółowe
  • zwiększenie poczucia samoakceptacji
  • rozwijanie umiejętności budowania adekwatnej samooceny
  • rozwijanie umiejętności regulacji emocji
  • rozwijanie umiejętności wyrażania i realizowania własnych potrzeb
  • rozwijanie kompetencji interpersonalnych
Czas trwania 60 minut
Potrzebne materiały
  • Karta pracy 1. Case study: Krótki portret Janka
  • Karta pracy 2. Case study: Krótka opowieść o Jance
  • kartony A3
  • kredki, flamastry, pastele
  • stare gazety
  • klej
  • nożyczki
  • długopisy
  • tablica lub flipchart
Liczba uczestników zespół klasowy: 20 – 30 osób
Sprawdź inne serwisy