Zaburzenia odżywiania to trzecia po astmie i otyłości najczęstsza choroba przewlekła u nastolatków. To trudności w zakresie przyjmowania pokarmów powiązane z zaburzonymi zachowaniami związanymi z jedzeniem. Istotne jest również to, że sposób odżywiania się przyczynia się do zaburzenia całego funkcjonowania. Zaburzenia odżywiania wiążą się z silną potrzebą kontroli – wagi, wyglądu własnego ciała, przyjmowanych produktów i ich kaloryczności. Ich przebieg może być bardzo różny, zależnie od tego, czy rozwija się schemat anorektyczny – w którym nastolatek obsesyjnie unika przyjmowania pokarmów czy bulimiczny, charakteryzujący się impulsywnym objadaniem się. Zaburzenia odżywiania to niezwykle niebezpieczne zjawisko, wymagające kompleksowego leczenia i oddziaływań.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Rozpoznanie i wsparcie przyjaciela zmagającego się z zaburzeniami odżywiania jest niezwykle ważne, jednak może okazać się wyzwaniem bez odpowiedniej wiedzy i narzędzi. Z tego powodu w ramach zajęć profilaktycznych warto wykorzystać karty pracy „Case study. Jak wesprzeć przyjaciela, który zmaga się z zaburzeniami odżywiania". Materiały pomogą uczniom zrozumieć, jakie objawy i zachowanie kolegi lub koleżanki powinno ich zaniepokoić i skłonić o poinformowaniu o swoich obserwacjach kogoś, do kogo mają zaufanie.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!