Zaburzenia odżywiania to poważny kłopot społeczny. Problemy, które kiedyś dotyczyły głównie dorosłych i późnych nastolatków zaczęły dotykać również dzieci. Dzisiejsze media na każdym kroku promują intensywną koncentrację na wyglądzie i zewnętrznej atrakcyjności. Dzieci natykają się na takie komunikaty w mediach społecznościowych, reklamach, filmach, serialach, nawet tych, które przeznaczone są dla ich grupy wiekowej. Nie potrafią poddać ich krytyce, przyjmują to, co oferuje im świat. Codzienny kontakt z takim intensywnym przekazem dotyczącym ostrych kanonów piękna w połączeniu z trudnościami w środowisku domowym może zaowocować pierwszymi objawami zaburzeń odżywiania. Zadaniem scenariusza jest działanie profilaktyczne.
Uczestnicy
|
uczniowie szkół podstawowych z klas III - V
|
Cele ogólne
|
profilaktyka zaburzeń odżywiania
|
Cele szczegółowe
|
- zwiększenie poczucia samoakceptacji
- rozwijanie umiejętności budowania adekwatnej samooceny
- rozwijanie umiejętności regulacji emocji
- rozwijanie umiejętności wyrażania i realizowania własnych potrzeb
- rozwijanie kompetencji interpersonalnych
|
Czas trwania
|
60 minut
|
Potrzebne materiały
|
- Karta pracy 1. Case study: Krótki portret Janka
- Karta pracy 2. Case study: Krótka opowieść o Jance
- kartony A3
- kredki, flamastry, pastele
- stare gazety
- klej
- nożyczki
- długopisy
- tablica lub flipchart
|
Liczba uczestników
|
zespół klasowy: 20 – 30 osób
|
Przeczytaj również:
Wykorzystaj:
Pozostało jeszcze 72% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.