Gdy widzisz się w krzywym zwierciadle. Profilaktyka zaburzeń odżywiania dla młodszych uczniów szkół podstawowych.

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 28 sierpnia 2023

Zaburzenia odżywiania to poważny kłopot społeczny. Problemy, które kiedyś dotyczyły głównie dorosłych i późnych nastolatków zaczęły dotykać również dzieci. Dzisiejsze media na każdym kroku promują intensywną koncentrację na wyglądzie i zewnętrznej atrakcyjności. Dzieci natykają się na takie komunikaty w mediach społecznościowych, reklamach, filmach, serialach, nawet tych, które przeznaczone są dla ich grupy wiekowej. Nie potrafią poddać ich krytyce, przyjmują to, co oferuje im świat. Codzienny kontakt z takim intensywnym przekazem dotyczącym ostrych kanonów piękna w połączeniu z trudnościami w środowisku domowym może zaowocować pierwszymi objawami zaburzeń odżywiania. Zadaniem scenariusza jest działanie profilaktyczne.

Uczestnicy uczniowie szkół podstawowych z klas III - V
Cele ogólne profilaktyka zaburzeń odżywiania
Cele szczegółowe
  • zwiększenie poczucia samoakceptacji
  • rozwijanie umiejętności budowania adekwatnej samooceny
  • rozwijanie umiejętności regulacji emocji
  • rozwijanie umiejętności wyrażania i realizowania własnych potrzeb
  • rozwijanie kompetencji interpersonalnych
Czas trwania 60 minut
Potrzebne materiały
  • Karta pracy 1. Case study: Krótki portret Janka
  • Karta pracy 2. Case study: Krótka opowieść o Jance
  • kartony A3
  • kredki, flamastry, pastele
  • stare gazety
  • klej
  • nożyczki
  • długopisy
  • tablica lub flipchart
Liczba uczestników zespół klasowy: 20 – 30 osób

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 72% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 28 sierpnia 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy