Pierwsze symptomy zaburzeń odżywiania u dzieci z klas młodszych. Profilaktyka i wczesna interwencja

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 18 stycznia 2024
Pierwsze symptomy zaburzeń odżywiania u dzieci z klas młodszych. Profilaktyka i wczesna interwencja

„Jestem gruba. Muszę schudnąć. Powinienem mniej jeść". Tego typu wypowiedzi raczej przypisane zostałyby nastolatkom w okresie dojrzewania i osobom dorosłym. Tymczasem dolna granica wieku, w którym pojawiają się pierwsze słowa krytyki względem własnego ciała stale się obniża. Podobnie jak wiek dzieci, które trafiają do opieki psychologiczno-psychiatrycznej z powodu zaburzeń odżywiania. Jak temu zapobiegać? Dowiedz się, jakie są pierwsze symptomy zaburzeń odżywiania u młodszych dzieci. Sprawdź, jak prowadzić działania profilaktyczne i interwencyjne. 

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są pierwsze oznaki zaburzeń odżywiania u dzieci z klas młodszych?
  • Jakie czynniki wpływają na kształtowanie się stosunku dziecka do własnego ciała?
  • Czym jest atrakcjonizm i jak wpływa na postrzeganie własnego ciała przez dzieci?
  • Jakie są przyczyny zaburzeń odżywiania u dzieci?
  • Jakie objawy mogą wskazywać na rozwijające się zaburzenia odżywiania?
  • Jakie działania profilaktyczne można podjąć, aby zapobiegać zaburzeniom odżywiania u dzieci?
  • Jakie narzędzia mogą pomóc w profilaktyce zaburzeń odżywiania?
  • Jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy pierwsze symptomy zaburzeń odżywiania u dziecka?

Pobierz ebook: 

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 18 stycznia 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy