Ja i moje ciało. Jak się nie dać kompleksom? Profilaktyka zaburzeń odżywiania

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 3 sierpnia 2022

Wśród coraz młodszych uczniów pojawiają się trudności w zakresie zaburzeń odżywiania. Już w okresie wczesnej nastoletniości ważnym dla dzieci tematem jest obraz własnego ciała, jego atrakcyjność w oczach własnych i odbiorze rówieśników. Warsztat ma na celu wsparcie dziecka w kształtowaniu pozytywnego obrazu samego siebie, własnej cielesności, rozwój samoakceptacji oraz pomoc w rozróżnieniu konstruktywnych i destrukcyjnych przekonań na własny temat.

 
Uczestnicy: uczniowie klas VI-VIII
Cel główny: profilaktyka i psychoedukacja w kontekście zaburzeń odżywiania
Cele szczegółowe:  
  • poszerzenie wiedzy dzieci na temat zaburzeń odżywiania
  • kształtowanie zdrowego stosunku do własnego ciała, wspieranie samoakceptacji
  • zapobieganie wykluczeniu z powodu niedoskonałości cielesnych
  • rozwijanie umiejętności identyfikowania swoich potrzeb
Materiały:  
  • karty pracy
  • fotografie osób o różnych sylwetkach i różnego pochodzenia rasowego
Czas trwania: 3 godziny lekcyjne
Liczba uczestników: zespół klasowy (20-30 osób)

Przeczytaj artykuł

  • Gdy dziecka jest coraz mniej – zaburzenia odżywiania w polskiej szkole

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 3 sierpnia 2022

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy