Scenariusz zajęć rewalidacyjnych. Wyobraźnia nie zna granic

Sofiya Revkovych

Autor: Sofiya Revkovych

Dodano: 28 października 2024

Rozwijanie wyobraźni ma pozytywny wpływ na przygotowanie do nauki. Może być szczególnie przydatne dla uczniów z zaburzaniami ze spektrum autyzmu, ponieważ wspiera rozwój elastyczności myślenia, która często bywa utrudniona z powodu specyfiki funkcjonowania tych uczniów. Scenariusz jest przeznaczony dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ćwiczenia zawarte w scenariuszu mają na celu wspieranie rozwoju wyobraźni oraz kształtowanie myślenia abstrakcyjnego, co jest niezbędne w procesie nauki, w tym w rozwijaniu umiejętności matematycznych.

Grupa docelowa Uczniowie w wieku 7-10 lat z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu
Cele
  • kształtowanie wyobraźni
  • rozwijanie abstrakcyjnego myślenia
  • nauka uważnego słuchania
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Co by było?
  • papier A3
  • farby plakatowe
  • suszarka do włosów
  • czarny marker
  • sprzęt do odtwarzania audio
Czas trwania 45-60 minut
Liczba uczestników 1

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 94% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 28 października 2024

Autor: Sofiya Revkovych

Nauczyciel wspomagający w szkole podstawowej

Tematyka

Sprawdź inne serwisy