Rozwijanie wyobraźni ma pozytywny wpływ na przygotowanie do nauki. Może być szczególnie przydatne dla uczniów z zaburzaniami ze spektrum autyzmu, ponieważ wspiera rozwój elastyczności myślenia, która często bywa utrudniona z powodu specyfiki funkcjonowania tych uczniów. Scenariusz jest przeznaczony dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ćwiczenia zawarte w scenariuszu mają na celu wspieranie rozwoju wyobraźni oraz kształtowanie myślenia abstrakcyjnego, co jest niezbędne w procesie nauki, w tym w rozwijaniu umiejętności matematycznych.
Każdego roku 8 września obchodzimy Dzień Marzyciela, święto, które zachęca do zatrzymania się na chwilę i spojrzenia w głąb siebie. To idealny moment, aby dać upust wyobraźni, pomyśleć o swoich najskrytszych pragnieniach i odważyć się marzyć o przyszłości. Dzieci w szczególności, dzięki swojej naturalnej ciekawości i kreatywności, są doskonałymi marzycielami, a ten dzień jest doskonałą okazją, aby te zdolności rozwijać i pielęgnować. Proponowane zajęcia mają na celu nie tylko rozwijanie wyobraźni i kreatywności uczniów, ale także wzmacnianie pozytywnych relacji rówieśniczych poprzez współpracę i wzajemne wsparcie. Uczniowie będą mieli okazję wspólnie stworzyć Krainę Marzeń, miejsce, w którym wszystkie ich pragnienia mogą się spełnić.
Wyobraźnia ma ogromny udział w zdolnościach uczenia się i kształtowania inteligencji u dziecka. I nie mylmy jej absolutnie z niepotrzebnym fantazjowaniem i zmyślaniem. Rozwijanie wyobraźni sprawia, że dziecko jest w stanie kreatywnie podejść do rozwiązywania problemów, które pojawiają się w jego życiu. Dzieci z większą wyobraźnią są też odważniejsze i bardziej empatyczne.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.