Jak znaleźć złoty środek? Scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjnych

Autor: Marzena Przybylska

Dodano: 10 lutego 2025

Nauka dochodzenia do kompromisu może stanowić istotne wyzwanie dla uczniów ze spektrum autyzmu. Trudności w rozpoznawaniu emocji i potrzeb innych osób mogą prowadzić do nieporozumień i konfliktów w codziennym funkcjonowaniu. Niniejszy scenariusz zajęć rewalidacyjnych ma na celu rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, naukę negocjowania rozwiązań oraz wzmacnianie umiejętności współpracy. Podczas zajęć uczeń pozna pojęcie kompromisu, nauczy się rozróżniać sytuacje, które go wymagają, oraz przećwiczy w praktyce strategie prowadzące do satysfakcjonujących rozwiązań dla wszystkich stron. Scenariusz uwzględnia zarówno pracę z gotowymi kartami pracy, jak i odgrywanie ról, co pozwala na dostosowanie treści do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 10 lutego 2025

Autor: Marzena Przybylska

Tematyka

Sprawdź inne serwisy