wysłuchaj nagrania

  Emocje, relacje, rozstania – jak sobie radzić? Pakiet kart pracy z nagraniem audio

Emocje, relacje, rozstania – jak sobie radzić? Pakiet kart pracy z nagraniem audio

Jak znaleźć złoty środek? Scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjnych

Nauka dochodzenia do kompromisu może stanowić istotne wyzwanie dla uczniów ze spektrum autyzmu. Trudności w rozpoznawaniu emocji i potrzeb innych osób mogą prowadzić do nieporozumień i konfliktów w codziennym funkcjonowaniu. Niniejszy scenariusz zajęć rewalidacyjnych ma na celu rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, naukę negocjowania rozwiązań oraz wzmacnianie umiejętności współpracy. Podczas zajęć uczeń pozna pojęcie kompromisu, nauczy się rozróżniać sytuacje, które go wymagają, oraz przećwiczy w praktyce strategie prowadzące do satysfakcjonujących rozwiązań dla wszystkich stron. Scenariusz uwzględnia zarówno pracę z gotowymi kartami pracy, jak i odgrywanie ról, co pozwala na dostosowanie treści do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.

Uczestnicy uczeń w wieku 9-14 lat z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Cele
  • rozwijanie umiejętności zawierania kompromisu
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
  • wzmacnianie umiejętności komunikacyjnych i społecznych
  • praktyczne stosowanie zasad kompromisu w codziennych sytuacjach
Metody pracy
  • metoda aktywnego słuchania
  • rozmowa kierowana
  • analiza sytuacji problemowych
  • praca z kartami pracy
Materiały
Liczba uczestników 1 (indywidualna praca z uczniem)
Czas trwania 60 minut
  Karty pracy z nagraniem audio – nowe materiały na portalu ePedagogika

Karty pracy z nagraniem audio – nowe materiały na portalu ePedagogika

Na portalu ePedagogika.pl powstała nowa, wyjątkowa zakładka z kartami pracy uzupełnionymi o nagrania audio. Każda karta opatrzona jest kodem QR, który pozwala w prosty sposób odtworzyć nagranie na urządzeniu mobilnym. To rozwiązanie otwiera przed nauczycielami i specjalistami nowe możliwości pracy z uczniami. Regularnie dodawane materiały dostosowane są do różnych potrzeb edukacyjnych i terapeutycznych, dzięki czemu zakładka ta staje się cennym źródłem wsparcia w codziennej pracy z dziećmi i młodzieżą.

Dźwięki codzienności. Scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjnych

Scenariusz „Dźwięki codzienności” to propozycja indywidualnych zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z trudnościami w percepcji słuchowej. Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności rozpoznawania i różnicowania dźwięków z codziennego otoczenia, a także rozwijanie kreatywności i wyobraźni. Dzięki zastosowaniu kart pracy z nagraniami dźwiękowymi, pracy z przedmiotami wydającymi dźwięki oraz zadaniom angażującym wyobraźnię, uczeń ma okazję rozwijać koncentrację i uwagę słuchową w ciekawy, dynamiczny sposób. Wprowadzenie elementów zabawy i opowiadania historii sprawia, że zajęcia są nie tylko efektywne, ale również przyjemne dla ucznia. Scenariusz pozwala dostosować tempo pracy do możliwości ucznia oraz skoncentrować się na jego indywidualnych potrzebach.

Grupa docelowa
  • uczeń z trudnościami w percepcji słuchowej, wiek 10–14 lat.
Cele główne:
  • doskonalenie percepcji słuchowej poprzez identyfikowanie i rozróżnianie dźwięków z otoczenia
  • rozwijanie kreatywności
Cele szczegółowe:  
  • rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków związanych z pracami domowymi
  • ćwiczenie koncentracji i uwagi słuchowej
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-wzrokowej – łączenie informacji słuchowych z obrazem.
  • rozwijanie kreatywności poprzez tworzenie własnych dźwięków i historii dźwiękowych
  • doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i opowiadania
Potrzebne materiały
  • Karty pracy z pakietu „Co słyszysz podczas prac domowych?”
    • Karta pracy nr 1. Co słyszysz, kiedy sprzątasz?
    • Karta pracy nr 2. Co słyszysz, kiedy gotujesz?
    • Karta pracy nr 3. Co słyszysz, kiedy pierzesz i prasujesz?
  • urządzenie mobilne z dostępem do internetu i aplikacją do odczytu kodów QR
  • proste instrumenty muzyczne lub przedmioty, które mogą wydawać dźwięki (np. łyżki, pokrywki, pudełka, butelki z wodą)
Czas trwania zajęć 60 minut
Liczba uczestników 1 (indywidualna praca z uczniem)
  Muzyczna przygoda – słuchaj, zgaduj, projektuj! Zestaw kart pracy z nagraniem audio

Muzyczna przygoda – słuchaj, zgaduj, projektuj! Zestaw kart pracy z nagraniem audio

Pakiet „Muzyczna przygoda – słuchaj, zgaduj, projektuj!” to zestaw kart pracy przeznaczony do wspierania rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w wieku szkolnym. Zadania zawarte w zestawie skupiają się na rozwijaniu umiejętności słuchania, kreatywnego myślenia, wyobraźni oraz ekspresji artystycznej. Zaproponowane zadania łączą elementy nauki i zabawy, angażując różne zmysły oraz wspierając rozwój emocjonalny i artystyczny dziecka. Każda karta pracy zawiera kod QR, który umożliwia łatwe odtworzenie nagrania na urządzeniach mobilnych.

Cele pracy z materiałami:
  • ćwiczenie uważnego słuchania i rozpoznawania dźwięków
  • rozwijanie kreatywności (projektowanie i tworzenie wizualnych elementów)
  • wzmacnianie zdolności manualnych (rysowanie, wycinanie, klejenie)
  • zwiększanie świadomości emocjonalnej i zdolności wyrażania uczuć
  • wspieranie zdolności planowania i samodzielnej pracy
Zakres umiejętności rozwijanych przez dzieci:
  • analiza dźwięków i ich emocjonalnego oddziaływania
  • rozpoznawanie instrumentów na podstawie słuchu
  • tworzenie wizualnych projektów (okładka płyty, płyta CD) inspirowanych muzyką
  • wyrażanie emocji i skojarzeń związanych z dźwiękami

Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!

  Dźwięki pogody w rozmowach babci Anieli. Karty pracy z nagraniem audio

Dźwięki pogody w rozmowach babci Anieli. Karty pracy z nagraniem audio

  Zwierzęta na wsi – odkrywanie świata dźwięków. Karty pracy z nagraniem audio

Zwierzęta na wsi – odkrywanie świata dźwięków. Karty pracy z nagraniem audio

Sprawdź inne serwisy