wysłuchaj nagrania

  Zwierzęta na wsi – odkrywanie świata dźwięków. Karty pracy z nagraniem audio

Zwierzęta na wsi – odkrywanie świata dźwięków. Karty pracy z nagraniem audio

  Wakacje z Ekipą Bezpieczniaków. Uczymy się odpowiedzialności

Wakacje z Ekipą Bezpieczniaków. Uczymy się odpowiedzialności

  Karty pracy z nagraniem audio – nowe materiały na portalu ePedagogika

Karty pracy z nagraniem audio – nowe materiały na portalu ePedagogika

Na portalu ePedagogika.pl działa wyjątkowa zakładka z kartami pracy uzupełnionymi o nagrania audio. Każda karta opatrzona jest kodem QR, który pozwala w prosty sposób odtworzyć nagranie na urządzeniu mobilnym. To rozwiązanie otwiera przed nauczycielami i specjalistami nowe możliwości pracy z uczniami. Regularnie dodawane materiały dostosowane są do różnych potrzeb edukacyjnych i terapeutycznych, dzięki czemu zakładka ta staje się cennym źródłem wsparcia w codziennej pracy z dziećmi i młodzieżą.

  Emocje, relacje, rozstania – jak sobie radzić? Pakiet kart pracy z nagraniem audio

Emocje, relacje, rozstania – jak sobie radzić? Pakiet kart pracy z nagraniem audio

Jak znaleźć złoty środek? Scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjnych

Nauka dochodzenia do kompromisu może stanowić istotne wyzwanie dla uczniów ze spektrum autyzmu. Trudności w rozpoznawaniu emocji i potrzeb innych osób mogą prowadzić do nieporozumień i konfliktów w codziennym funkcjonowaniu. Niniejszy scenariusz zajęć rewalidacyjnych ma na celu rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, naukę negocjowania rozwiązań oraz wzmacnianie umiejętności współpracy. Podczas zajęć uczeń pozna pojęcie kompromisu, nauczy się rozróżniać sytuacje, które go wymagają, oraz przećwiczy w praktyce strategie prowadzące do satysfakcjonujących rozwiązań dla wszystkich stron. Scenariusz uwzględnia zarówno pracę z gotowymi kartami pracy, jak i odgrywanie ról, co pozwala na dostosowanie treści do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.

Uczestnicy uczeń w wieku 9-14 lat z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Cele
  • rozwijanie umiejętności zawierania kompromisu
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
  • wzmacnianie umiejętności komunikacyjnych i społecznych
  • praktyczne stosowanie zasad kompromisu w codziennych sytuacjach
Metody pracy
  • metoda aktywnego słuchania
  • rozmowa kierowana
  • analiza sytuacji problemowych
  • praca z kartami pracy
Materiały
Liczba uczestników 1 (indywidualna praca z uczniem)
Czas trwania 60 minut
Sprawdź inne serwisy