Powinien już to rozumieć. Taka duża z niej dziewczyna, a nie współpracuje. Nic nie chce robić na lekcji, wymusza, żeby robić za niego. Nie widzi, że swoim zachowaniem sprawia innym przykrość.
Takie zdania padają z ust opiekunów i nauczycieli uczniów w spektrum autyzmu. Frustracja, której doświadczają w codziennym życiu dzieci w spektrum nie zawsze spotyka się ze zrozumieniem innych. Jak je wspierać w przeżywaniu trudnych emocji? Przeczytaj artykuł poświęcony charakterystyce ucznia, który nie umie przegrywać.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym są deficyty w zakresie teorii umysłu?
- Na czym polegają i z czego wynikają problemy z regulacją emocji u uczniów w spektrum autyzmu
- Skąd bierze się frustracja u dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu??
- Jak rozmawiać z uczniem, który nie radzi sobie z przegraną?
- Czy można nauczyć dziecko przegrywania?
Pozostało jeszcze 92% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.