kompromis

Jak znaleźć złoty środek? Scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjnych

Nauka dochodzenia do kompromisu może stanowić istotne wyzwanie dla uczniów ze spektrum autyzmu. Trudności w rozpoznawaniu emocji i potrzeb innych osób mogą prowadzić do nieporozumień i konfliktów w codziennym funkcjonowaniu. Niniejszy scenariusz zajęć rewalidacyjnych ma na celu rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, naukę negocjowania rozwiązań oraz wzmacnianie umiejętności współpracy. Podczas zajęć uczeń pozna pojęcie kompromisu, nauczy się rozróżniać sytuacje, które go wymagają, oraz przećwiczy w praktyce strategie prowadzące do satysfakcjonujących rozwiązań dla wszystkich stron. Scenariusz uwzględnia zarówno pracę z gotowymi kartami pracy, jak i odgrywanie ról, co pozwala na dostosowanie treści do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.

Uczestnicy uczeń w wieku 9-14 lat z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Cele
  • rozwijanie umiejętności zawierania kompromisu
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
  • wzmacnianie umiejętności komunikacyjnych i społecznych
  • praktyczne stosowanie zasad kompromisu w codziennych sytuacjach
Metody pracy
  • metoda aktywnego słuchania
  • rozmowa kierowana
  • analiza sytuacji problemowych
  • praca z kartami pracy
Materiały
Liczba uczestników 1 (indywidualna praca z uczniem)
Czas trwania 60 minut
Sprawdź inne serwisy