Nauka dochodzenia do kompromisu może stanowić istotne wyzwanie dla uczniów ze spektrum autyzmu. Trudności w rozpoznawaniu emocji i potrzeb innych osób mogą prowadzić do nieporozumień i konfliktów w codziennym funkcjonowaniu. Niniejszy scenariusz zajęć rewalidacyjnych ma na celu rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, naukę negocjowania rozwiązań oraz wzmacnianie umiejętności współpracy. Podczas zajęć uczeń pozna pojęcie kompromisu, nauczy się rozróżniać sytuacje, które go wymagają, oraz przećwiczy w praktyce strategie prowadzące do satysfakcjonujących rozwiązań dla wszystkich stron. Scenariusz uwzględnia zarówno pracę z gotowymi kartami pracy, jak i odgrywanie ról, co pozwala na dostosowanie treści do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.
Uczestnicy | uczeń w wieku 9-14 lat z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Cele |
|
Metody pracy |
|
Materiały |
|
Liczba uczestników | 1 (indywidualna praca z uczniem) |
Czas trwania | 60 minut |
Zestaw kart pracy Sztuka kompromisu – nauka porozumienia to materiał wspierający rozwój emocjonalno-społeczny dzieci. Zadania pomagają uczniom zrozumieć, czym jest kompromis, jak skutecznie negocjować oraz jak świadomie rozpoznawać i regulować emocje podczas konfliktów. Dzięki ćwiczeniom i analizie konkretnych sytuacji uczniowie uczą się znajdować rozwiązania, które uwzględniają potrzeby obu stron. Dodatkowym atutem zestawu jest nagranie audio, które wspiera rozwój umiejętności słuchania ze zrozumieniem, poprawia koncentrację oraz pomaga uczniom w analizowaniu emocji i zachowań bohaterów przedstawionych w opowieściach.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ