Poznajemy nowego kolegę, nową koleżankę. Scenariusz zajęć dotyczących komunikacji i empatii

Autor: Marzena Przybylska

Dodano: 15 stycznia 2024

Scenariusz zajęć dedykowanych uczniom z trudnościami w komunikacji w sytuacjach społecznych, w tym uczniom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Celem warsztatu jest wsparcie ich w poznaniu właściwych form komunikacji, empatii oraz zrozumienia zachowań społecznych. Scenariusz służy nie tylko nauce konkretnych umiejętności, ale również budowaniu poczucia empatii i zrozumienia. Scenariusz może zostać wykorzystany podczas grupowych zajęć rewalidacyjnych oraz na zajęciach treningu umiejętności społecznych (TUS).

Uczestnicy uczniowie klas IV-VIII szkoły podstawowej
Cel główny nauczenie uczniów odpowiednich zachowań i umiejętności komunikacyjnych podczas pierwszego spotkania z nową osobą
Cele szczegółowe
    • rozwijanie umiejętności słuchania i obserwacji,
    • uświadomienie znaczenia niewerbalnych sygnałów w komunikacji,
    • praktyka w wyrażaniu myśli i uczuć w sposób odpowiedni i delikatny,
    • nauka rozpoznawania i reagowania na emocje innych
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Karty z emocjami
  • załącznik nr 2. Scenki społeczne
  • załącznik nr 3. Wskazówki do rozmowy
  • duży karton
  • kolorowe markery
Czas trwania zajęć 2x45 minut
Liczba uczestników 4-6 osób

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 15 stycznia 2024

Autor: Marzena Przybylska

Tematyka

Sprawdź inne serwisy