Pakiet kart pracy Co słyszysz podczas prac domowych? to zestaw specjalistycznych kart pracy wspierających rozwój percepcji słuchowej u dzieci. Na każdej karcie znajduje się kod QR, dzięki któremu można odsłuchać nagrania w dowolnym miejscu i czasie. Uczeń ma za zadanie dopasować usłyszane dźwięki do odpowiednich ilustracji, co angażuje zarówno słuch, jak i uwagę wzrokową.
Zestaw kart stworzony z myślą o uczniach klas I–III szkoły podstawowej, szczególnie tych zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zadania wspierają rozwój wyobraźni, myślenia abstrakcyjnego oraz samooceny. Ćwiczenia sprzyjają kształtowaniu elastyczności myślenia, co może pozytywnie wpłynąć na umiejętności społeczne i radzenie sobie w różnych sytuacjach.
Andrzejki, będące jednym z ludowych zwyczajów wróżbiarskich, mogą być ciekawym i angażującym tematem na zajęciach terapii pedagogicznej. Proponujemy wykorzystanie kart pracy odnoszących się do zagadnień związanych z andrzejkami. Podczas zajęć ważne jest, aby pamiętać o wrażliwości dzieci i unikać wróżb, które mogłyby wywołać lęk lub niepokój. Zajęcia powinny być przeprowadzone w atmosferze zabawy i bezpieczeństwa, z naciskiem na to, że wróżby są formą rozrywki, a nie przewidywaniem przyszłości.
Zestaw „Słowne łamigłówki – w świecie liter i słów” to zestaw ćwiczeń, które wspomagają rozwój językowy, koncentrację oraz spostrzegawczość u dzieci. Stworzony z myślą o uczniach, którzy potrzebują wsparcia w nauce czytania, pisania i logicznego myślenia, doskonale sprawdzi się na zajęciach terapii pedagogicznej, rewalidacyjnych oraz dydaktyczno-wyrównawczych. Korzystanie z kart pomaga dzieciom rozwijać umiejętności rozpoznawania liter, czytania prostych wyrazów oraz budowania zdań. Zadania sprzyjają poprawie koncentracji, spostrzegawczości, a także motoryki małej.
Karty pracy zaprojektowane z myślą o rozwijaniu umiejętności analizy i syntezy wzrokowej stanowią pomocne narzędzie w terapii pedagogicznej. Dzięki ćwiczeniom polegającym na wyszukiwaniu ukrytych nazw roślin i zwierząt w tekstach, uczniowie doskonalą percepcję wzrokową. Zadania wspierają procesy poznawcze, umożliwiają ćwiczenie umiejętności analitycznego myślenia oraz integracji wzrokowo-słownej.
Karty pracy „Jesienne wyzwania ortograficzne” to zestaw materiałów edukacyjnych, które pomogą uczniom utrwalić zasady poprawnej pisowni najczęściej używanych trudnych wyrazów z literami h, ch, u, ó, rz i ż. Dzięki zastosowaniu motywu jesieni, karty te wprowadzają przyjemny klimat do nauki, angażując dzieci w różnorodne ćwiczenia, które rozwijają nie tylko ich umiejętności ortograficzne, ale również spostrzegawczość i zdolności analityczne. Dzieci będą miały okazję ćwiczyć swoje umiejętności poprzez czytanie opowiadań, uzupełnianie brakujących liter oraz rozwiązywanie zadań związanych z jesiennymi obrazkami. Karty te nie tylko wspierają rozwój ortograficzny, ale również pomagają budować pewność siebie uczniów w poprawnym posługiwaniu się językiem polskim. Dodatkowo, estetyczna forma z jesiennym klimatem wprowadza pozytywną atmosferę do procesu nauki.
Karty pracy służące wspomaganiu uczniów w rozwijaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem i analizy tekstu. Zestaw zawiera różnorodne ćwiczenia, które pomagają w koncentracji, pamięci oraz logicznym myśleniu rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz pamięci wzrokowej Zadania mają na celu. Każda karta skupia się na innym temacie (np. przyjęcie urodzinowe, praca w biurze czy wycieczka do zoo), oferując dzieciom angażujące i ciekawe materiały do nauki. Ćwiczenia sprawdzą się w pracy indywidualnej i grupowej.
Zestaw kart pracy ukierunkowanych na wspieranie uczniów w nauce alfabetu oraz doskonaleniu umiejętności pisania. Ćwiczenia pomagają uczniom w zapamiętywaniu kolejności liter w alfabecie oraz rozwijają umiejętność rozpoznawania i nazywania liter. Dzięki różnorodnym zadaniom uczniowie mają możliwość ćwiczenia pisania liter, słów i zdań, co wspomaga rozwój motoryki małej oraz precyzję w pisaniu. Zadania z zestawu sprawdzą się w pracy z uczniami na pierwszym etapie edukacyjnym oraz na zajęciach rewalidacyjnych i zajęciach z zakresu terapii pedagogicznej.
Praca z historyjkami obrazkowymi ma na celu rozwijanie umiejętności narracyjnych, logicznego myślenia, pisania, wyobraźni oraz poprawę umiejętności komunikacyjnych uczniów. Stosowanie historyjek obrazkowych stymuluje wizualnie uczniów, wspiera naukę języka, motywuje do nauki, umożliwia indywidualne podejście oraz wzmacnia pamięć operacyjną. Uczniowie uczą się tworzyć spójne opowiadania z wyraźnym wstępem, rozwinięciem i zakończeniem. Poprzez układanie obrazków w logicznej kolejności rozwijają umiejętność myślenia sekwencyjnego. Zestaw jest przeznaczony dla uczniów w wieku 7-12 lat, z możliwością dostosowania do młodszych dzieci z pomocą dorosłych.
Proponowane materiały terapii pedagogicznej dla przedszkola i klas I-III szkoły podstawowej to narzędzie wspomagające rozwój dzieci. Ćwiczenia takie jak rysowanie drogą przez labirynt lewą i prawą ręką czy odciskanie dłoni, pomagają dzieciom rozwijać umiejętności motoryczne i koordynację ręka-oko. Materiały są szczególnie pomocne dla dzieci z trudnościami w nauce, problemami motorycznymi czy zaburzeniami sensorycznymi.