Karty pracy zaprojektowane z myślą o rozwijaniu umiejętności analizy i syntezy wzrokowej stanowią pomocne narzędzie w terapii pedagogicznej. Dzięki ćwiczeniom polegającym na wyszukiwaniu ukrytych nazw roślin i zwierząt w tekstach, uczniowie doskonalą percepcję wzrokową. Zadania wspierają procesy poznawcze, umożliwiają ćwiczenie umiejętności analitycznego myślenia oraz integracji wzrokowo-słownej.
Karty pracy „Jesienne wyzwania ortograficzne” to zestaw materiałów edukacyjnych, które pomogą uczniom utrwalić zasady poprawnej pisowni najczęściej używanych trudnych wyrazów z literami h, ch, u, ó, rz i ż. Dzięki zastosowaniu motywu jesieni, karty te wprowadzają przyjemny klimat do nauki, angażując dzieci w różnorodne ćwiczenia, które rozwijają nie tylko ich umiejętności ortograficzne, ale również spostrzegawczość i zdolności analityczne. Dzieci będą miały okazję ćwiczyć swoje umiejętności poprzez czytanie opowiadań, uzupełnianie brakujących liter oraz rozwiązywanie zadań związanych z jesiennymi obrazkami. Karty te nie tylko wspierają rozwój ortograficzny, ale również pomagają budować pewność siebie uczniów w poprawnym posługiwaniu się językiem polskim. Dodatkowo, estetyczna forma z jesiennym klimatem wprowadza pozytywną atmosferę do procesu nauki.
Karty pracy służące wspomaganiu uczniów w rozwijaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem i analizy tekstu. Zestaw zawiera różnorodne ćwiczenia, które pomagają w koncentracji, pamięci oraz logicznym myśleniu rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz pamięci wzrokowej Zadania mają na celu. Każda karta skupia się na innym temacie (np. przyjęcie urodzinowe, praca w biurze czy wycieczka do zoo), oferując dzieciom angażujące i ciekawe materiały do nauki. Ćwiczenia sprawdzą się w pracy indywidualnej i grupowej.
Zestaw kart pracy ukierunkowanych na wspieranie uczniów w nauce alfabetu oraz doskonaleniu umiejętności pisania. Ćwiczenia pomagają uczniom w zapamiętywaniu kolejności liter w alfabecie oraz rozwijają umiejętność rozpoznawania i nazywania liter. Dzięki różnorodnym zadaniom uczniowie mają możliwość ćwiczenia pisania liter, słów i zdań, co wspomaga rozwój motoryki małej oraz precyzję w pisaniu. Zadania z zestawu sprawdzą się w pracy z uczniami na pierwszym etapie edukacyjnym oraz na zajęciach rewalidacyjnych i zajęciach z zakresu terapii pedagogicznej.
Praca z historyjkami obrazkowymi ma na celu rozwijanie umiejętności narracyjnych, logicznego myślenia, pisania, wyobraźni oraz poprawę umiejętności komunikacyjnych uczniów. Stosowanie historyjek obrazkowych stymuluje wizualnie uczniów, wspiera naukę języka, motywuje do nauki, umożliwia indywidualne podejście oraz wzmacnia pamięć operacyjną. Uczniowie uczą się tworzyć spójne opowiadania z wyraźnym wstępem, rozwinięciem i zakończeniem. Poprzez układanie obrazków w logicznej kolejności rozwijają umiejętność myślenia sekwencyjnego. Zestaw jest przeznaczony dla uczniów w wieku 7-12 lat, z możliwością dostosowania do młodszych dzieci z pomocą dorosłych.
Proponowane materiały terapii pedagogicznej dla przedszkola i klas I-III szkoły podstawowej to narzędzie wspomagające rozwój dzieci. Ćwiczenia takie jak rysowanie drogą przez labirynt lewą i prawą ręką czy odciskanie dłoni, pomagają dzieciom rozwijać umiejętności motoryczne i koordynację ręka-oko. Materiały są szczególnie pomocne dla dzieci z trudnościami w nauce, problemami motorycznymi czy zaburzeniami sensorycznymi.
Karty pracy należące do zestawy służą wspieraniu uczniów w rozwijaniu umiejętności językowych. Zestaw zawiera ćwiczenia z zakresu tworzenia zdań, opowiadań oraz rozumienia pojęć związanych z przyjaźnią. Zadania te mają na celu rozwijanie umiejętności pisania i budowania zdań, kształtowanie myślenia logicznego, wyobraźni i kreatywności. Materiały są przeznaczone dla uczniów z trudnościami w nauce języka polskiego, szczególnie tych, którzy mają problemy z pisaniem, budowaniem zdań i strukturą tekstów. Zadania sprawdzą się również w pracy z uczniami trudnościami w czytaniu, pisaniu oraz z problemami w zakresie analizy i syntezy informacji. Zestaw może być użyteczne również dla uczniów z deficytami uwagi.
Zestaw kart pracy przeznaczony do terapii pedagogicznej, zawierający różnorodne ćwiczenia na pamięć i spostrzegawczość. Zestaw zawiera takie zadania jak „Kolorowanka z pamięci" oraz „Brakujący element", które rozwijają zdolności poznawcze i umiejętności koncentracji. Dodatkowo, karty typu „Co działo się tego dnia?" angażują dzieci w sekwencjonowanie wydarzeń i logiczne myślenie poprzez układanie obrazków zgodnie z opisem. Każda karta jest starannie zaprojektowana, aby wspierać rozwój edukacyjny i terapeutyczny w przyjazny i atrakcyjny sposób. Idealne narzędzie dla terapeutów pracujących z dziećmi w różnych grupach wiekowych.
Propozycje kart pracy na Dzień Rekina są doskonałym narzędziem edukacyjnym i rozwojowym dla dzieci. Dzięki zadaniom dzieci mogą rozwijać swoją pamięć krótkotrwałą, koncentrację, spostrzegawczość, umiejętności motoryczne i zdolności do logicznego myślenia. Wprowadzenie tematyki rekinów i morskiego środowiska w ciekawy sposób zachęca do nauki poprzez zabawę, wspierając jednocześnie rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy. Karty pracy angażują dzieci w różnorodne aktywności, które uczą cierpliwości i współpracy.
Związki frazeologiczne są integralną częścią języka, a ich opanowanie znacząco poprawia kompetencje językowe, wzbogaca słownictwo oraz umożliwia lepsze zrozumienie tekstów literackich i codziennych wypowiedzi. Proponowane karty pracy ukierunkowane są na rozwijanie umiejętności rozumienia i poprawnego używania związków frazeologicznych w języku polskim. Praca z zadaniami zalecana jest w szczególności dla uczniów uczestniczących w terapii pedagogicznej, zajęciach rewalidacyjnych oraz zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych. Zadania wspierają rozwój myślenia analitycznego i abstrakcyjnego poprzez konieczność interpretacji metaforycznych znaczeń oraz kontekstów użycia poszczególnych wyrażeń.