Pobierz zestaw kart pracy zawierających ćwiczenia pozwalające na rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji. Ćwiczenia pomagają uczniom lepiej zrozumieć własne reakcje emocjonalne oraz interpretować stany emocjonalne innych osób. Karty pracy zawierają zadania zachęcające do dyskusji i analizy sytuacji, co może być pomocne w kształtowaniu kompetencji społecznych. Materiał może być wykorzystywany przez wszystkich nauczycieli, w szczególności przez pedagogów specjalnych i terapeutów pracujących z uczniami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Zestaw kart pracy adresowany jest dla uczniów szkół ponadpodstawowych, zwłaszcza dla osób z autyzmem lub Zespołem Aspergera. Ćwiczenia mają na celu wyjaśnić nastolatkom z całościowymi zaburzeniami rozwoju konstrukcję ironicznych przekazów. Ironia jest dla osób z trudnościami w zakresie rozwoju społecznego jednym z najtrudniejszych elementów wypowiedzi. Celem zestawu jest trening rozumienia i używania ironii.
Wizyty u lekarza mogą być stresujące. Wiedza, jak się zachować, może pomóc w redukcji lęku i niepokoju związanego z konsultacją medyczną. Dla uczniów w spektrum autyzmu nauka odpowiedniego zachowania się u lekarza jest szczególnie istotna. Osoby te mogą mieć trudności z komunikacją werbalną i niewerbalną. Uczenie, jak skutecznie komunikować się z lekarzem, może pomóc w lepszym zrozumieniu ich potrzeb zdrowotnych. Warto pamiętać także, że dla wielu osób w spektrum autyzmu ważna jest przewidywalność zdarzeń. Zrozumienie, czego można się spodziewać podczas wizyty u lekarza, może pomóc w redukcji stresu i lęku. Przygotowując uczniów do odpowiedniego zachowania podczas wizyt medycznych, warto skorzystać z profesjonalnie przygotowanego zestawu kart pracy. W proponowanym pakiecie zawarte są różnorodne ćwiczenia, które wprowadzają w świat etykiety medycznej w przystępny i angażujący sposób. Uwzględniono również zadania dotyczące procesu rejestracji na wizytę u lekarza.
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów szkoły ponadpodstawowej, w tym dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na przeczytaniu krótkich opisów sytuacji i zastanowieniu się, jak mogły czuć się poszczególne uczestniczące w nich osoby. Po rozważeniu sytuacji uczeń zapisuje swoje odpowiedzi zgodnie z pytaniami pomocniczymi.
Ćwiczenie dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniów szkoły ponadpodstawowej w spektrum autyzmu. Zadanie polega na zapoznaniu ucznia z tekstem oraz rozmowie na temat postaw bohaterów.
Pobierz zestaw kart pracy do treningu rozumienia innych. Materiały opracowano z myślą o nauczycielach i specjalistach pracujących z uczniami w spektrum autyzmu. Ćwiczenia służą rozwijaniu umiejętności rozpoznawania różnych stanów emocjonalnych oraz interpretowania ich przyczyn w zależności od sytuacji. Zestaw ten zawiera zadania angażujące uczniów w analizę komunikatów niewerbalnych, takich jak wyraz twarzy, gesty, pozy czy mowa ciała. Poprzez przyglądanie się zdjęciom i poznawaniu opisów sytuacji, uczniowie będą mieli okazję praktykować swoje umiejętności rozumienia i identyfikacji emocji innych osób.
Karta pracy dla uczniów klas IV-VI, w tym dla uczniów w spektrum autyzmu. Zadanie polega na zastanowieniu się nad przeżywanymi emocjami i uczuciami oraz wskazaniu, jakie są ich najczęstsze źródła. Ćwiczenie do wykorzystania podczas zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.
Karty pracy dla uczniów klas IV-Vi szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zadaniem ucznia jest uzupełnienie dialogu komunikatem, który najbardziej odpowiada sygnałom werbalnym i niewerbalnym współrozmówców. Ćwiczenie wpisuje się w obszar zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne.
Rozumienie związków frazeologicznych zdecydowanie ułatwia komunikację. Rozpoznawanie i zrozumienie związków frazeologicznych to proces, który rozwija się stopniowo. Regularna ekspozycja na różnorodne wyrażenia frazeologiczne, a także ćwiczenia praktyczne, pomagają w nabywaniu tej umiejętności. Pobierz zestaw kart pracy zawierających ćwiczenia związane ze związkami frazeologicznymi odwołującymi się do zwierząt.
Mimika twarzy jest jednym z głównych sposobów wyrażania emocji i uczuć. Jest ona istotnym środkiem komunikacji niewerbalnej, pozwalającym nam lepiej rozumieć i reagować na emocje innych osób. Celem pracy z niniejszymi materiałami jest m.in. rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji na podstawie mimiki twarzy, co jest ważne w codziennych interakcjach społecznych i budowaniu empatii. Jako uzupełnienie ćwiczeń możesz wykorzystać karty pracy: Rozpoznawanie emocji na podstawie mimiki i gestów.