Autor: Natalia Perek
Dodano: 3 października 2025
Scenariusz warsztatu został przygotowany z myślą o nauczycielach, wychowawcach, psychologach i pedagogach, którzy na co dzień mierzą się z wyzwaniami związanymi z przemocą rówieśniczą. Spotkanie ma charakter psychoedukacyjny i łączy teorię z praktyką poprzez dyskusje, ćwiczenia grupowe oraz analizę konkretnych przypadków. Uczestnicy będą mogli pogłębić swoją wiedzę na temat zjawiska bullyingu i hejtu, zarówno w środowisku szkolnym, jak i w przestrzeni wirtualnej. Scenariusz opiera się na aktywizujących metodach pracy, takich jak burza mózgów, case study i tworzenie map myśli. Celem zajęć jest nie tylko lepsze rozpoznawanie przejawów przemocy, lecz także wypracowanie skutecznych sposobów reagowania.
Uczestnicy
|
Nauczyciele, wychowawcy, psycholodzy i pedagodzy szkół podstawowych i ponadpodstawowych
|
Cel ogólny
|
Profilaktyka hejtu i bullyingu w szkole.
|
Cele szczegółowe
|
- Rozwój umiejętności:
- rozpoznawania zachowań mających charakter bullyingu wśród uczniów na różnych poziomach edukacji
- rozpoznawania zjawiska hejtu w wirtualnym życiu społeczności szkolnej
- adekwatnego reagowania na przejawy przemocy rówieśniczej w świecie realnym i wirtualnym
- opracowywania planu interwencji w przypadkach hejtu i bullyingu w szkole
|
Czas trwania
|
120 minut
|
Potrzebne materiały
|
- Załącznik nr 1. Case study
- Załącznik nr 2. O bullyingu słów kilka. Minipodręcznik dla szkolnych interwentów
- Załącznik nr 3. Wskazówki dla uczestników
- kartki do notatek i przybory do pisania
- arkusze brystolu do pracy w grupach
- dostęp do telefonów z internetem
- tablica lub flipchart do zapisywania wspólnych wniosków
|
Liczba uczestników
|
20 – 30 osób
|
Pozostało jeszcze 95% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 3 października 2025
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.