
Scenariusz warsztatu został przygotowany z myślą o nauczycielach, wychowawcach, psychologach i pedagogach, którzy na co dzień mierzą się z wyzwaniami związanymi z przemocą rówieśniczą. Spotkanie ma charakter psychoedukacyjny i łączy teorię z praktyką poprzez dyskusje, ćwiczenia grupowe oraz analizę konkretnych przypadków. Uczestnicy będą mogli pogłębić swoją wiedzę na temat zjawiska bullyingu i hejtu, zarówno w środowisku szkolnym, jak i w przestrzeni wirtualnej. Scenariusz opiera się na aktywizujących metodach pracy, takich jak burza mózgów, case study i tworzenie map myśli. Celem zajęć jest nie tylko lepsze rozpoznawanie przejawów przemocy, lecz także wypracowanie skutecznych sposobów reagowania.
| Uczestnicy | Nauczyciele, wychowawcy, psycholodzy i pedagodzy szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
| Cele ogólne | Profilaktyka hejtu i bullyingu w szkole. |
| Cele szczegółowe |
Rozwijanie umiejętności:
|
| Czas trwania | 120 minut |
| Potrzebne materiały |
|
| Liczba uczestników | 20 – 30 osób |

Hejt, czyli obrażanie, ośmieszanie czy poniżanie innych to jedna z form cyberprzemocy. Poczucie anonimowości w internecie nasila takie zachowania. Niektórzy internauci stosują pewnego rodzaju podwójne standardy, w sieci pozwalają sobie na zupełnie inne zachowania niż w bezpośrednich kontaktach. Hejt może dotknąć każdego. Reakcja na takie zachowania to krok do zahamowania procesu przemocy.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Hejt w Internecie z roku na rok staje się coraz poważniejszym problemem, a młodzież spotyka się na co dzień. Warsztaty „Zrozumieć i przeciwdziałać hejtowi” mają pomóc uczniom klas VI-VIII zrozumieć to zjawisko, nauczyć ich odróżniania hejtu od konstruktywnej krytyki oraz pokazać, jak reagować na negatywne komentarze. Dzięki ćwiczeniom i dyskusjom, młodzież nie tylko zdobywa wiedzę, ale także rozwija empatię i refleksję nad swoim zachowaniem w sieci. To idealna okazja, by wzmocnić poczucie odpowiedzialności i przeciwdziałać hejtowi.
| Grupa docelowa | uczniowie klas VI-VIII szkoły podstawowej |
| Cel ogólny |
|
| Cele szczegółowe |
|
| Potrzebne materiały |
|
| Czas trwania zajęć | 2x45 minut |
Do przeprowadzenia zajęć wykorzystaj karty pracy z zestawu:

Hejt to zjawisko, które staje się coraz bardziej powszechne, zwłaszcza wśród młodzieży. Aby pomóc uczniom zrozumieć, czym jest hejt, jakie mogą być jego przyczyny i konsekwencje, stworzyliśmy zestaw kart pracy dotyczących hejtu. Zadania zawarte w materiałach są nie tylko angażujące, ale także edukacyjne – uczniowie nauczą się rozróżniać hejt od konstruktywnej krytyki, poznają emocjonalne skutki hejtu dla ofiar oraz zastanowią się, jakie motywacje mogą kierować hejterami. Karty pracy są wsparciem dla nauczycieli, pedagogów oraz osób prowadzących warsztaty dla młodzieży, które chcą skutecznie i w sposób angażujący rozmawiać o hejcie i jego wpływie na rozwój emocjonalny uczniów.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!