Większość nauczycieli przygotowuje się na przyjęcie do szkół i klas uczniów z Ukrainy. Wszystkie obawy są uzasadnione, jednak proces adaptacji nie musi być tak trudny, jak się wydaje. Najważniejsze są wrażliwość, cierpliwość i stała obserwacja. O tym, jak przygotować polską klasę na przyjście nowych kolegów i koleżanek, mówi Sofiya Revkovych – nauczycielka pochodząca z Ukrainy.
Obejrzyj nagranie, aby dowiedzieć się:
- Czego można spodziewać się po dziecku uchodźców?
- Na jakie kwestie szczególnie uczulić polskich uczniów?
- Jak pokonać barierę językową, aby dziecko mogło zakomunikować najważniejsze problemy?
- Co robić, jeżeli dziecko nie chce współpracować z psychologiem?
Autor: Sofiya Revkovych
Pedagog pochodzenia ukraińskiego. Ukończyła studia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Aktualnie pracuje w szkole jako nauczycielka wspomagająca, terapeutka dla dzieci ze specjalnymi potrzebami. Tworzy materiały edukacyjne dla dzieci i młodzieży pochodzących z Ukrainy.