Projekt „Mapa życia” pozwala uczniom poznać i uporządkować etapy życia człowieka – od okresu noworodkowego po starość. Każda grupa przygotowuje plakat opisujący swój etap, zwracając uwagę na zmiany i wyzwania fizyczne, emocjonalne, psychiczne i społeczne. Wspólna praca kończy się prezentacją i quizem opartym na pytaniach stworzonych przez uczniów, co sprzyja aktywnemu uczeniu się i wzajemnemu słuchaniu. Efektem końcowym jest wystawa edukacyjna na szkolnym korytarzu, która inspiruje całą społeczność szkolną do refleksji nad różnorodnością etapów życia. Projekt rozwija współpracę, kreatywność i umiejętność krytycznego myślenia, a jednocześnie pomaga lepiej rozumieć siebie i innych.
Grupa docelowa | Uczniowie klas VII-VIII szkoły podstawowej |
Podstawa programowa do przedmiotu Edukacja zdrowotna dla klas VII-VIII szkoły podstawowej | Dział 7. Dojrzewanie, punkt 1: [uczeń] omawia cele rozwojowe i wyzwania etapu dojrzewania oraz kolejnych etapów życia człowieka, w tym menopauzy, andropauzy, starości. |
Cel ogólny | Rozwijanie wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie rozumienia celów rozwojowych i wyzwań związanych z kolejnymi etapami życia człowieka – od dojrzewania po starość – oraz kształtowanie postaw szacunku wobec osób w różnym wieku. |
Cele szczegółowe |
Uczeń:
|
Potrzebne materiały |
|
Czas trwania | Lekcja wprowadzająca, 2-3 tygodnie pracy grupowej oraz lekcja podsumowująca |
Liczba uczestników | zespół klasowy 20-30 osób |
Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do Educado i obejrzyj webinar:
To pierwsza część szkolenia dotyczącego edukacji zdrowotnej w praktyce. Dowiesz się, jak prowadzić lekcje, aby w kompleksowy i ciekawy sposób realizować podstawę programową tego przedmiotu.