Scenariusz lekcji dotyczy aktywności fizycznej i sposobów jej monitorowania. Uczniowie dowiadują się, ile ruchu potrzebują każdego dnia, liczą swoje kroki, poznają aplikacje i narzędzia do mierzenia aktywności oraz opracowują w grupach tygodniowe plany ruchu dla siebie i rodziny. Dzięki temu odkrywają, że aktywność to nie tylko sport, ale także codzienne, proste formy ruchu, które wspierają zdrowie i dobre samopoczucie.
Grupa docelowa
|
Uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej
|
Podstawa programowa
do przedmiotu Edukacja zdrowotna dla klas IV-VI szkoły podstawowej
|
Dział 3. Aktywność fizyczna, punkt 2: [uczeń] promuje aktywność fizyczną w grupach rówieśniczych i w rodzinie; dąży do zalecanego poziomu aktywności fizycznej (np. wspomagając się technologiami informacyjno- komunikacyjnymi).
|
Cel ogólny
|
Promowanie aktywności fizycznej w grupie rówieśniczej i w rodzinie oraz kształtowanie umiejętności dążenia do zalecanego poziomu ruchu z wykorzystaniem prostych narzędzi i technologii.
|
Cele szczegółowe
|
Uczeń:
- jest świadomy znaczenia ruchu dla zdrowia i dobrego samopoczucia,
- potrafi zaplanować aktywność fizyczną w grupie rówieśniczej oraz w rodzinie,
- wskazuje przykładowe narzędzia służące do monitorowania aktywności fizycznej,
- współpracuje w grupie przy tworzeniu wspólnych planów ruchu.
|
Potrzebne materiały
|
- krokomierz lub aplikacja na telefon z krokomierzem
- załącznik nr 1.
|
Czas trwania
|
45 min.
|
Liczba uczestników
|
zespół klasowy 20-30 osób
|
Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do Educado i obejrzyj webinar:
- Fundamenty zdrowego życia. Ciało i jego potrzeby
To pierwsza część szkolenia dotyczącego edukacji zdrowotnej w praktyce. Dowiesz się, jak prowadzić lekcje, aby w kompleksowy i ciekawy sposób realizować podstawę programową tego przedmiotu.
Pozostało jeszcze 73% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Joanna Dowgiałło-Tyszka
Prezes Fundacji Twoje Miejsce, działającej na rzecz rozwoju i popularyzacji edukacji, kultury i nauki. Autorka i redaktorka scenariuszy do zajęć z Edukacji Zdrowotnej dla Ośrodka Rozwoju Edukacji. Wieloletnia dyrektor wydawnicza Wydawnictwa Szkolnego PWN, a także koordynatorka licznych projektów edukacyjnych realizowanych w ramach programu POWER Wiedza Edukacja Rozwój oraz Erasmus+. Ukończyła studia podyplomowe „Psychologia pozytywna w edukacji i wychowaniu” na Uniwersytecie SWPS. Łączy doświadczenie w tworzeniu materiałów dydaktycznych z pasją do rozwijania nowoczesnych metod nauczania.