Projekt polega na przygotowaniu i realizacji Dnia sportu włączającego, w którym uczniowie tworzą konkurencje dostępne dla osób o różnych możliwościach psychofizycznych. Podczas pracy projektowej uczą się, jak modyfikować popularne gry i aktywności (np. siatkówka siedząca, bieg z przewodnikiem), a także rozwijają empatię i zrozumienie dla potrzeb innych. Wydarzenie kończy się wspólną refleksją i relacją pod hasłem „Sport dla wszystkich”, podkreślającą znaczenie współpracy, dostępności i radości z ruchu.
Grupa docelowa
|
Uczniowie szkół ponadpodstawowych
|
Podstawa programowa do przedmiotu Edukacja zdrowotna dla uczniów ze szkół ponadpodstawowych
|
Dział 3. Aktywność fizyczna, punkt 3: [uczeń] promuje aktywność fizyczną w najbliższym otoczeniu i wśród osób z różnymi potrzebami i możliwościami psychofizycznymi oraz o różnym stanie zdrowia.
|
Cel ogólny
|
Rozwijanie postawy otwartości i empatii poprzez promowanie aktywności fizycznej dostępnej dla osób o różnych możliwościach psychofizycznych oraz kształtowanie umiejętności dostosowywania form ruchu tak, aby były inkluzywne i dostępne dla wszystkich.
|
Cele szczegółowe
|
Uczeń:
- omawia różne rodzaje barier w dostępie do aktywności fizycznej,
- potrafi zmodyfikować gry i ćwiczenia tak, aby były dostępne dla wszystkich,
- współpracuje w grupie oraz wykazuje kreatywność podczas projektowania zajęć ruchowych,
- przejawia postawę empatii i wrażliwości wobec osób o różnych możliwościach psychofizycznych,
- angażuje się w promowanie aktywności fizycznej jako sposobu budowania integracji i więzi społecznych.
|
Potrzebne materiały
|
- filmik lub zdjęcia z paraolimpiady,
- reszta materiałów w zależności od wybranych przez uczniów konkurencji
|
Czas trwania
|
Lekcja wprowadzająca, 2-3 tygodnie pracy grupowej oraz lekcja podsumowująca
|
Liczba uczestników
|
zespół klasowy 20-30 osób
|
Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do Educado i obejrzyj webinar:
To pierwsza część szkolenia dotyczącego edukacji zdrowotnej w praktyce. Dowiesz się, jak prowadzić lekcje, aby w kompleksowy i ciekawy sposób realizować podstawę programową tego przedmiotu.
Pozostało jeszcze 47% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Joanna Dowgiałło-Tyszka
Prezes Fundacji Twoje Miejsce, działającej na rzecz rozwoju i popularyzacji edukacji, kultury i nauki. Autorka i redaktorka scenariuszy do zajęć z Edukacji Zdrowotnej dla Ośrodka Rozwoju Edukacji. Wieloletnia dyrektor wydawnicza Wydawnictwa Szkolnego PWN, a także koordynatorka licznych projektów edukacyjnych realizowanych w ramach programu POWER Wiedza Edukacja Rozwój oraz Erasmus+. Ukończyła studia podyplomowe „Psychologia pozytywna w edukacji i wychowaniu” na Uniwersytecie SWPS. Łączy doświadczenie w tworzeniu materiałów dydaktycznych z pasją do rozwijania nowoczesnych metod nauczania.