Projekt zakłada przeprowadzenie debaty klasowej pod hasłem „Dieta przyszłości”, w której uczniowie przygotowują i bronią stanowiska dotyczącego wybranej diety (np. planetarnej, wegetariańskiej, wegańskiej, śródziemnomorskiej). W trakcie pracy uczą się analizować wpływ diety na zdrowie, koszty i środowisko, rozwijają umiejętności argumentacji i krytycznego myślenia, a podczas debaty odpowiadają także na pytania i zarzuty przeciwników. Całość kończy się głosowaniem, które wyłania najbardziej przekonującą grupę, oraz wspólną refleksją nad świadomymi wyborami żywieniowymi.
Grupa docelowa | Uczniowie szkół ponadpodstawowych |
Podstawa programowa do przedmiotu Edukacja zdrowotna dla uczniów ze szkół ponadpodstawowych | Dział 4. Odżywianie, punkt 1: [uczeń] planuje posiłki na podstawie różnych diet (np. diety planetarnej, wegetariańskiej, wegańskiej, śródziemnomorskiej) korzystając z wiarygodnych i rzetelnych źródeł informacji, a także uzasadniania wpływ tych diet na zdrowie człowieka i środowisko naturalne. |
Cel ogólny | Rozwijanie umiejętności krytycznej analizy i argumentowania poprzez porównanie różnych diet pod kątem ich wpływu na zdrowie człowieka, dostępność i koszty oraz oddziaływanie na środowisko naturalne. |
Cele szczegółowe |
Uczeń:
|
Potrzebne materiały |
|
Czas trwania | 80 min |
Liczba uczestników | 4 grupy kilkuosobowe, społeczność szkolna |
Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do Educado i obejrzyj webinar:
To pierwsza część szkolenia dotyczącego edukacji zdrowotnej w praktyce. Dowiesz się, jak prowadzić lekcje, aby w kompleksowy i ciekawy sposób realizować podstawę programową tego przedmiotu.