Lekcja dotyczy zasad zdrowego odżywiania i umiejętności planowania posiłków. Uczniowie sprawdzają swoją wiedzę w ćwiczeniu „Prawda czy fałsz?”, analizują przykładowe posiłki, a następnie w grupach planują całodniowy jadłospis z wykorzystaniem aplikacji mobilnych. Na zakończenie biorą udział w ćwiczeniu „Linia zdrowych wyborów”, które pomaga im zrozumieć, jakie produkty powinny być podstawą diety, a po które sięgać jedynie okazjonalnie.
Grupa docelowa | Uczniowie klas VII-VIII szkoły podstawowej |
Podstawa programowa do przedmiotu Edukacja zdrowotna dla klas VII-VIII szkoły podstawowej | Dział 4. Odżywianie, punkt 1: [uczeń] samodzielnie planuje i komponuje zbilansowane posiłki zgodnie z zaleceniami talerza zdrowego żywienia, w tym z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (np. wiarygodnych aplikacji mobilnych, programów komputerowych). |
Cel ogólny | Kształtowanie umiejętności samodzielnego planowania i komponowania zbilansowanych posiłków zgodnie z zasadami talerza zdrowego żywienia oraz z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. |
Cele szczegółowe |
Uczeń:
|
Potrzebne materiały |
|
Czas trwania | 45 min |
Liczba uczestników | zespół klasowy 20-30 osób |
Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do Educado i obejrzyj webinar:
To pierwsza część szkolenia dotyczącego edukacji zdrowotnej w praktyce. Dowiesz się, jak prowadzić lekcje, aby w kompleksowy i ciekawy sposób realizować podstawę programową tego przedmiotu.