Zdrowa rywalizacja to ważny element rozwoju każdego dziecka. Dziecko, które potrafi zdrowo rywalizować, ma szansę zbudować adekwatną samoocenę i stabilne poczucie własnej wartości. Radzi sobie z przegraną, jego motywacja do pracy jest stabilna niezależnie od chwilowych porażek czy sukcesów. W okresie przedszkolnym te umiejętności dopiero się rozwijają. To naturalne, że kilkulatek płacze po przegranej lub łamie zasady gier, których nie rozumie. Zajęcia mają na celu wspieranie rozwoju umiejętności zdrowej rywalizacji.
|
Grupa docelowa:
|
dzieci w wieku przedszkolnym (4–6 lat)
|
|
Cel główny:
|
wspieranie dzieci w rozwijaniu umiejętności zdrowej rywalizacji oraz kształtowanie postaw fair play w codziennych zabawach
|
|
Cele szczegółowe:
|
Dziecko:
- rozpoznaje zachowania fair play i nie fair play
- uczy się podejmować uczciwą rywalizację
- potrafi poradzić sobie z przegraną i rozumie, że przegrana jest częścią zabawy
- dostrzega własne starania i potrafi docenić wysiłek swój i innych
- współpracuje z rówieśnikami i przestrzega wspólnie ustalonych zasad
|
|
Potrzebne materiały:
|
- opowiadanie „Wyścig w zimowym lesie”
- groch
- kubeczki (mogą być jednorazowe)
- łyżka
- stoper
|
|
Czas trwania:
|
30 minut
|
|
Liczba uczestników:
|
grupa przedszkolna
|
|
Dostęp do opowiadania w wersji audio: Wyścig w zimowym lesie
|
Pozostało jeszcze 99% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.