rywalizacja

Zasady zdrowej rywalizacji. Scenariusz zajęć rewalidacyjnych

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych skierowany jest do uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku 13-15 lat. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności zdrowej rywalizacji, czyli umiejętności akceptowania wygranej i przegranej w sposób zgodny z normami społecznymi, kontrolowania emocji oraz budowania szacunku wobec innych uczestników rywalizacji. W trakcie zajęć uczeń analizuje przykłady dobrych i złych zachowań w rywalizacji, bierze udział w ćwiczeniach praktycznych oraz rozgrywce strategicznej, która pozwala mu zastosować zdobyte umiejętności w praktyce. Zajęcia sprzyjają kształtowaniu pozytywnej samooceny i zwiększaniu kompetencji społecznych ucznia.

Grupa docelowa: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (13-15 lat, zajęcia indywidualne)
Cele
  • kształtowanie zasad zdrowej rywalizacji
  • nauka reagowania na wygraną i przegraną w sposób akceptowalny społecznie
  • rozwijanie umiejętności kontroli emocji w sytuacjach rywalizacyjnych
  • rozwijanie zdolności analizy sytuacji rywalizacyjnych i ich konsekwencji
  • budowanie poczucia własnej wartości
  • kształtowanie szacunku wobec innych uczestników rywalizacji
Metody
  • rozmowa kierowana
  • analiza sytuacji
  • dyskusja
  • gra dydaktyczna
Potrzebne materiały Załącznik nr 1. Przykłady dobrych i złych zachowań w rywalizacji Załącznik nr 2. Wskazówki dotyczące stosowania zasad zdrowej rywalizacji
Liczba uczestników 1 (indywidualna praca z uczniem)
Czas trwania 60 minut
Sprawdź inne serwisy