Autor: Natalia Perek
Dodano: 13 listopada 2024
Adekwatne poczucie własnej wartości to ważny czynnik ochronny przed trudnościami emocjonalnymi. Dzieci, które znają swoje mocne strony i wierzą w swoje umiejętności, chętniej podejmują nowe wyzwania, budują silne relacje społeczne. Niskie poczucie własnej wartości niesie ze sobą ryzyko izolacji społecznej, rezygnacji z ważnych zadań, owocuje obniżonym nastrojem. Zadaniem scenariusza jest wsparcie już najmłodszych w budowaniu pozytywnego obrazu siebie i rozwijaniu adekwatnego poczucia własnej wartości.
Grupa docelowa
|
uczniowie klas I-IV szkoły podstawowej
|
Cel ogólny
|
rozwijanie adekwatnego poczucia własnej wartości
|
Cele szczegółowe
|
rozwój wiedzy o poczuciu własnej wartości
wzmocnienie poczucia własnej skuteczności u dzieci poprzez wsparcie ich w zidentyfikowaniu ich mocnych stron
wzrost empatii
|
Potrzebne materiały
|
- załącznik nr 1. Moje małe talenty
- kredki, flamastry
- duży karton dla prowadzącego (do stworzenia mapy myśli)
|
Liczba uczestników
|
zespół klasowy
|
Czas trwania
|
30 minut
|
Pozostało jeszcze 73% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 13 listopada 2024
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.