Trening funkcji poznawczych. Scenariusz dla uczniów klas VI – VIII i szkół ponadpodstawowych

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 21 października 2024

Współcześni uczniowie żyją w świecie przepełnionym bodźcami i informacjami. Wielu z nich skarży się na kłopoty z koncentracją uwagi i trudności z zapamiętywaniem informacji. Dla młodego układu nerwowego życie w szybkim tempie i w intensywnym kontakcie z stymulującą elektroniką to wielkie wyzwanie. Nic dziwnego, że wraz ze zmęczeniem pojawia się osłabienie funkcji poznawczych. Zadaniem scenariusza jest wsparcie uczniów w procesie wzmacniania funkcji poznawczych takich jak pamięć, waga, myślenie i spostrzeganie oraz psychoedukacja w obszarze dbania o własny układ nerwowy

Uczestnicy Uczniowie klas VI – VIII szkół podstawowych lub szkół ponadpodstawowych
Cel ogólny Wzmocnienie funkcji poznawczych
Cele szczegółowe
  • rozwój świadomości znaczenia codziennego treningu funkcji poznawczych
  • psychoedukacja w zakresie dbania o własny układ nerwowy
  • trening pamięci, uwagi, myślenia i spostrzegania
  • wzrost umiejętności współpracy w grupie
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Skomplikowane układy
  • załącznik nr 2. Wycieczka po mieście
  • załącznik nr 3. Zapamiętaj słowa
  • białe kartki
  • flipchart lub tablica,
  • przybory do rysowania i pisania
  • stoper
Liczba uczestników zespół klasowy
Czas trwania 45 minut

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 21 października 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy