Współcześni uczniowie żyją w świecie przepełnionym bodźcami i informacjami. Wielu z nich skarży się na kłopoty z koncentracją uwagi i trudności z zapamiętywaniem informacji. Dla młodego układu nerwowego życie w szybkim tempie i w intensywnym kontakcie z stymulującą elektroniką to wielkie wyzwanie. Nic dziwnego, że wraz ze zmęczeniem pojawia się osłabienie funkcji poznawczych. Zadaniem scenariusza jest wsparcie uczniów w procesie wzmacniania funkcji poznawczych takich jak pamięć, waga, myślenie i spostrzeganie oraz psychoedukacja w obszarze dbania o własny układ nerwowy
Codzienne życie ucznia niezależnie od wieku wymaga nieustannego wysiłku intelektualnego. Jednak nie zawsze umysł działa na tak samo wysokich obrotach. Wystarczy, że uczeń jest zmęczony lub przeciążony, by pogorszyła się pamięć i koncentracja uwagi. Podobne kłopoty mogą pojawić się między innymi wraz z rozwojem zaburzeń nastroju lub nasileniem lęku. Jaki wpływ mogą mieć zaburzenia emocjonalne na funkcjonowanie intelektualne ucznia?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Karta dla uczniów klas VI-VIII. Na karcie każdy symbol oznacza jedną czynność. Zadaniem dziecka jest wykonanie czynności zgodnie z szablonem.
Karta dla uczniów klas VI-VIII. List zawiera błędy - zadaniem ucznia jest ich znalezienie i poprawienie.
Karta dla uczniów klas VI-VIII. Zadaniem ucznia jest znalezienie błędów w tekście, a następnie przepisanie go poprawnie.
Karta dla uczniów klas VI-VIII. Zadaniem ucznia jest wstawienie do tekstu brakujących kropek i przecinków.
Karta dla uczniów klas VI-VIII. Zadaniem ucznia jest przeczytanie wiersza, dzieląc go na sylaby i klaszcząc między każdą z nich.
Karta dla uczniów klas VI-VIII. Zadaniem ucznia jest wstawienie w puste miejsca odpowiednich wyrazów.
Karta dla uczniów klas VI-VIII. Zadaniem ucznia jest przeczytanie tekstu, dzieląc go na sylaby. Następnie uczeń odpowiada na pytania do tekstu.
Karta dla uczniów klas VI-VIII. Zadaniem ucznia jest znalezienie w tabelce wyrazów dotyczących komputerów i Internetu.
Karta dla uczniów klas VI-VIII. Zadaniem ucznia jest znalezienie w tabelce wyrazów dotyczących kosmosu.
Karta przeznaczona dla uczniów klas VI–VIII. Ćwiczenie polega na powolnym wodzeniu wzrokiem po kształcie leniwej ósemki (symbol nieskończoności). Uczeń śledzi wzrokiem linię ósemki najpierw w jednym kierunku, a następnie powtarza zadanie kilka razy każdą stroną, dbając o płynny ruch oka. Ćwiczenie należy do popularnych ćwiczeń Dennisona wykorzystywanych w kinezjologii edukacyjnej, choć w tej karcie prezentowane jest wyłącznie jako prosta gimnastyka oczu. Wodzenie wzrokiem po ósemce angażuje obie półkule mózgu, wspiera koordynację wzrokową, percepcję, koncentrację wzroku oraz jednoczesny trening oka i mózgu. Regularne wykonywanie ruchu po kształcie ósemki pomaga w rozwijaniu umiejętności śledzenia wzrokowego, które są ważne dla nauki czytania i pisania, a także dla płynności ruchów oka podczas pracy z tekstem.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.