Samoocena i budowanie pewności siebie. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej

Julia Przybył

Autor: Julia Przybył

Dodano: 17 marca 2025

Samoocena i pewność siebie to elementy, które towarzyszą nam na co dzień. Ponadto wpływają na nasze codzienne życie – od relacji z innymi po podejmowanie wyzwań i realizację własnych marzeń. Każdy z nas ma w sobie unikalne cechy, umiejętności i talenty, ale nie zawsze je dostrzegamy. Dlatego warto zastanowić się, czym jest samoocena, jak ją kształtować i co zrobić, aby wzmacniać wiarę w siebie. Każdy moment jest dobry, aby pomóc uczniom zrozumieć, że pozytywne myślenie o sobie wpływa na ich rozwój i samopoczucie. Jak możemy budować zdrową samoocenę, unikać negatywnego myślenia i rozwijać w sobie pewność siebie? Jakie działania możemy podjąć, aby wspierać siebie i innych w rozwijaniu pozytywnego podejścia do własnych możliwości?

Uczestnicy:
  • uczniowie klas 4-8 szkoły podstawowej
Cel ogólny rozwijanie umiejętności pozytywnego myślenia o sobie, budowania zdrowej samooceny i wzmacniania pewności siebie
Cele szczegółowe  
  • zrozumienie czym jest samoocena i jak wpływa na nasze życie
  • umiejętność identyfikacji swoich mocnych stron
  • umiejętność radzenia sobie z negatywnymi myślami na swój temat
  • zwiększenie pewności siebie w relacjach z innymi
Potrzebne materiały
  • tablica lub flipchart
  • kreda lub markery
  • karta pracy nr 1. Moje mocne strony
  • karta pracy nr 2. Głos wewnętrzny – przekształcanie negatywnych myśli
  • karta pracy nr 3. List do siebie
  • długopisy lub ołówki dla uczniów
Czas trwania  2x45 minut
Liczba uczestników oddział klasowy

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 17 marca 2025

Autor: Julia Przybył

Psycholog, autorka gier terapeutyczno-relacyjnych dla dzieci. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu udzielania pomocy psychologicznej rodzinom w nurcie systemowym. Doświadczenie zawodowe zdobywała na szpitalnych oddziałach psychiatrycznych, oddziale leczenia zespołów abstynencyjnych oraz oddziale leczenia uzależnień, w domu dziecka oraz pracując jako konsultantka na portalu tekstowej pomocy psychologicznej. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Aktualnie pracuje w dwóch szkołach podstawowych jako psycholog szkolny, towarzyszy grupie wsparcia dla dorosłych osób LGBTQ+ oraz w poradni zdrowia psychicznego.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy