
Wakacje to wyjątkowy czas, w którym uczniowie rozwijają wiele ważnych umiejętności. Budują swobodne relacje z rówieśnikami, eksplorują własną niezależność od dorosłych i poznają nowe miejsca. Warto wesprzeć ich w organizacji czasu, by spędzili wolne dni wypoczywając aktywnie i nabywając nowe doświadczenia. Zachęcając dzieci i młodzież do formułowania wakacyjnych celów i planowania dni chronimy ich przed nadmiernym korzystaniem z nowych technologii. Zestaw kart pracy to zbiór ćwiczeń do samodzielnej pracy ucznia. Może zostać wykorzystany na indywidualnych spotkaniach z psychologiem lub pedagogiem szkolnym, w ramach zajęć rewalidacyjnych lub na różnego rodzaju warsztatach psychoedukacyjnych (np. na treningach umiejętności społecznych).

Pakiet „5 minut uważności” to zestaw 8 kart pracy stworzony z myślą o uczniach szkoły podstawowej, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb uczniów ze spektrum autyzmu oraz ADHD. Materiał powstał z myślą o wspieraniu rozwoju emocjonalno-społecznego, koncentracji uwagi oraz zdolności do samoregulacji. Idealny do wykorzystania podczas zajęć rewalidacyjnych, TUS-ów, godzin wychowawczych oraz indywidualnej pracy z uczniem.

Pakiet kart pracy „Wakacje z Ekipą Bezpieczniaków” to narzędzie wspierające rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku wczesnoszkolnym, przygotowane z myślą o połączeniu nauki z wakacyjną przygodą. Materiały oparte są na historii Leny, Tymka i Antka, którzy jako „Ekipa Bezpieczniaków” uczą się, jak dbać o swoje bezpieczeństwo w różnych sytuacjach – nad jeziorem, w lesie, w mieście i w górach. Do zestawu dołączono nagranie audio z opowiadaniem, które uatrakcyjni zajęcia, pozwoli lepiej zaangażować uczniów i umożliwi pracę również z dziećmi o trudnościach w czytaniu lub z uczniami z doświadczeniem neuroróżnorodności.

Zestaw „Dla Ciebie, Mamo” to pakiet kart pracy, który wspiera rozwój emocjonalno-społeczny dziecka poprzez refleksję nad relacją z mamą lub inną bliską osobą opiekuńczą. Materiały zostały przygotowane z myślą o dzieciach w wieku wczesnoszkolnym, które uczą się nazywać swoje uczucia, dostrzegać wartość małych gestów i wyrażać wdzięczność w prosty, szczery sposób.

Empatia to nie tylko współodczuwanie – to umiejętność takiego słuchania, które daje drugiemu człowiekowi poczucie, że jest ważny, rozumiany i nie musi być sam ze swoimi trudnymi emocjami. Materiał, który proponujemy, służy rozwojowi kompetencji emocjonalno-społecznych uczniów, ze szczególnym naciskiem na empatyczne słuchanie. Zestaw zawiera cztery studia przypadków – historie uczniów doświadczających trudności emocjonalnych, takich jak zawód, złość, poczucie winy, samotność czy przeciążenie. Każda z opowieści opatrzona jest pytaniami, które mają pomóc uczniowi przyjąć rolę uważnego słuchacza: nazwać emocje rozmówcy, zareagować w sposób wspierający oraz zadać pytania pogłębiające zrozumienie sytuacji.

Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas IV-VI w tym dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W zadaniu uczniowie wybierają z krótkiej listy emocje i uczucia adekwatne w opisanej sytuacji. Druga część polega na samodzielnym określeniu odpowiednich stanów, bez posiłkowania się listą.

Pakiet „Małe kłamstwo, wielkie konsekwencje” to zestaw angażujących kart pracy, które pomagają dzieciom w wieku 9–13 lat zrozumieć, dlaczego warto mówić prawdę i jakie konsekwencje może nieść ze sobą nawet „niewinne” kłamstwo. Materiał został opracowany przez pedagoga z myślą o rozwijaniu kompetencji emocjonalno-społecznych, refleksji nad własnym postępowaniem oraz budowaniu odpowiedzialnych postaw w codziennych sytuacjach. Punktem wyjścia do pracy jest słuchowisko z opowiadaniem o chłopcu, którego jedno kłamstwo wywołało lawinę nieprzyjemnych wydarzeń. Dzięki temu uczniowie mogą nie tylko ćwiczyć słuchanie ze zrozumieniem, ale także analizować postawy bohaterów i przenosić zdobytą wiedzę na własne doświadczenia.

Zestaw „Mam prawo do szacunku” to komplet kart pracy, które wspierają dzieci w wieku 7–10 lat w rozwijaniu świadomości emocjonalnej, wrażliwości na przemoc oraz odwagi do reagowania w trudnych sytuacjach. Pakiet został przygotowany z myślą o obchodach Dnia Sprzeciwu Wobec Bicia Dzieci i doskonale wpisuje się w działania profilaktyczne oraz wychowawcze promujące kulturę dialogu, wsparcia i reagowania bez przemocy. Dzięki różnorodnym formom zadań dziecko uczy się rozpoznawać emocje, nazywać je i adekwatnie reagować. Materiały zostały zaprojektowane tak, by umożliwić dziecku analizę sytuacji społecznych na podstawie ilustracji, podejmowanie decyzji w zadaniach typu „prawda/fałsz”, odróżnianie sytuacji bezpiecznych od niebezpiecznych, gotowość do rozmowy z zaufanym dorosłym, a także budowanie poczucia wpływu i sprawczości.

Zestaw „Mały pędzelek i wielkanocne emocje” to komplet kart pracy z dołączonym nagraniem audio, stworzony z myślą o wspieraniu rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Materiały są doskonałym narzędziem do pracy indywidualnej i grupowej – zarówno w klasie, jak i podczas zajęć specjalistycznych. Zestaw bazuje na krótkim opowiadaniu terapeutycznym o dwójce dzieci, które doświadczają konfliktu podczas wspólnej pracy plastycznej. Dzięki naturalnemu i bliskiemu dzieciom kontekstowi – malowania pisanek – uczniowie uczą się rozpoznawania emocji, radzenia sobie w trudnych sytuacjach oraz podejmowania dialogu i współpracy.

Lany Poniedziałek, zwany także Śmigusem-Dyngusem, to tradycyjne polskie święto obchodzone w poniedziałek po Wielkanocy. Pobierz kilka propozycji kart pracy do wykonania w tygodniu poprzedzającym Wielkanoc. Zadania koncentrują się na zagadnieniach związanych z bezpieczną zabawą z wodą. Oprócz tego zachęcam do skorzystania z materiału do ćwiczenia czytania ze zrozumieniem.