Pakiet kart pracy „Jak nauczyć dziecko dzielenia się?” to zestaw materiałów edukacyjnych, które rozwijają kompetencje społeczne, empatię oraz umiejętność współpracy. Skierowany do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie tych, które mają trudności z dzieleniem się i współdziałaniem z rówieśnikami. Dzięki tym kartom dziecko nauczy się m.in.: Dlaczego warto się dzielić i jak wpływa to na przyjaźnie? Jak rozpoznawać emocje swoje i innych w kontekście relacji społecznych? Jak odróżnić dzielenie się z potrzeby serca od sytuacji, gdy ktoś nas wykorzystuje? Jakie są konsekwencje odmowy dzielenia się w różnych sytuacjach?
Zaburzenia nastroju to w ostatniej dekadzie niezwykle częste zjawisko u uczniów w okresie dorastania. Depresja młodzieńcza to nie tylko obniżony nastrój – to często silna drażliwość, chwiejność, wyraźny lęk i przewlekły stres. Wpływa na poziom koncentracji uwagi, relacje rówieśnicze i sposób, w jaki uczeń myśli o samym sobie. Wspierając ucznia z depresją warto znać dobrze obraz jego zaburzenia i objawy, które towarzyszą mu na co dzień.
Pakiet „Emocje, relacje, rozstania – jak sobie radzić?” to zestaw kart pracy, które pomagają młodzieży zrozumieć i oswoić trudne emocje związane z pierwszymi rozstaniami, stratą i zmianami w relacjach. Materiały wspierają rozwój emocjonalno-społeczny, uczą empatii, samoświadomości oraz skutecznych strategii radzenia sobie z bólem emocjonalnym. Dzięki połączeniu ćwiczeń słuchowych, analizy tekstów oraz pracy na emocjach, uczniowie mogą lepiej poznać swoje uczucia i nauczyć się konstruktywnego przeżywania trudnych chwil. Zestaw jest przeznaczony dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniów szkół ponadpodstawowych. Ćwiczenia można wykorzystać w ramach zajęć z wychowawcą, zajęć z psychologiem lub pedagogiem szkolnym, a także jako materiał wspierający edukację emocjonalno-społeczną. Może być również wykorzystywany na zajęciach terapeutycznych oraz w ramach profilaktyki zdrowia psychicznego.
Zestaw kart pracy Sztuka kompromisu – nauka porozumienia to materiał wspierający rozwój emocjonalno-społeczny dzieci. Zadania pomagają uczniom zrozumieć, czym jest kompromis, jak skutecznie negocjować oraz jak świadomie rozpoznawać i regulować emocje podczas konfliktów. Dzięki ćwiczeniom i analizie konkretnych sytuacji uczniowie uczą się znajdować rozwiązania, które uwzględniają potrzeby obu stron. Dodatkowym atutem zestawu jest nagranie audio, które wspiera rozwój umiejętności słuchania ze zrozumieniem, poprawia koncentrację oraz pomaga uczniom w analizowaniu emocji i zachowań bohaterów przedstawionych w opowieściach.
Pakiet kart pracy rozwijających umiejętność rozpoznawania i wyrażania emocji, inspirowany bajką o magiku Jeremiaszu. Zawarte w nim zadania pomagają dziecku ćwiczyć pamięć słuchową, logiczne myślenie oraz zdolność nazywania emocji. Karty angażują do aktywnego słuchania, analizowania sytuacji i wyciągania wniosków, a ich forma – oparta na zabawowych aktywnościach, takich jak dopasowywanie, rysowanie czy symboliczne przedstawianie emocji – sprawia, że nauka staje się przyjemnością. Materiał można wykorzystać zarówno na zajęciach przedszkolnych i wczesnoszkolnych, jak i w pracy terapeutycznej.
Dzień pozytywnego myślenia to dobry czas na rozważania dotyczące pozytywnej i negatywnej postawy wobec życia i wobec siebie. Zachęcamy do skorzystania z kart pracy, które pomogą uczniom w poszukiwaniu pozytywnych myśli. Szczególnej uwadze polecam materiał Positive self talk – wzmacniaj się pozytywnie. To zestaw kart z ćwiczeniami do samodzielnej pracy. Ćwiczenia mają na celu pokazać uczniom, że im więcej pozytywnych słów wypowiadają w swoim kierunku, tym bardziej wierzą w siebie.
Pakiet „Muzyczna przygoda – słuchaj, zgaduj, projektuj!” to zestaw kart pracy przeznaczony do wspierania rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w wieku szkolnym. Zadania zawarte w zestawie skupiają się na rozwijaniu umiejętności słuchania, kreatywnego myślenia, wyobraźni oraz ekspresji artystycznej. Zaproponowane zadania łączą elementy nauki i zabawy, angażując różne zmysły oraz wspierając rozwój emocjonalny i artystyczny dziecka. Każda karta pracy zawiera kod QR, który umożliwia łatwe odtworzenie nagrania na urządzeniach mobilnych.
Zestaw kart pracy łączy ćwiczenia wspierające rozwój emocjonalno-społeczny z nowoczesną technologią. Pakiet opiera się na opowiadaniu o Ani i jej wyjątkowym prezencie dla babci i dziadka, które wzmacnia więzi rodzinne i uczy dzieci rozpoznawania oraz nazywania emocji. Materiały zawierają kod QR, który pozwala dzieciom łatwo odtworzyć nagranie opowiadania na urządzeniu mobilnym. Dzięki temu zadania rozwijają również umiejętność słuchania ze zrozumieniem i zapamiętywania treści. Pakiet idealnie nadaje się do pracy indywidualnej, grupowej, a także jako część rodzinnych projektów, np. na zajęciach świetlicowych, lekcjach wychowawczych lub podczas obchodów Dnia Babci i Dziadka.
Zestaw kart pracy „Słucham i czuję. Rozpoznawanie emocji na podstawie tonu głosu” został stworzony z myślą o dzieciach i młodzieży, szczególnie uczniach z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, którzy potrzebują wsparcia w rozwijaniu umiejętności społecznych i emocjonalnych. Zestaw składa się z różnorodnych zadań, które umożliwiają pracę nad rozpoznawaniem emocji na podstawie tonu głosu, analizowaniem komunikatów oraz tworzeniem alternatywnych wersji wypowiedzi. Materiały są dostosowane do potrzeb uczniów, którzy wymagają jasnych instrukcji i wizualnego wsparcia. Na kartach umieszczono kody QR, które umożliwiają szybkie odtworzenie nagrań na urządzeniach mobilnych.
Uczniowie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mogą mieć trudności z rozumieniem zasad. Często zdarza się, że dzieci nie znają różnych niepisanych reguł. Zapoznanie ich z różnorodnymi zasadami może znacząco ułatwić funkcjonowanie w różnych sytuacjach społecznych. Warto poszerzać perspektywę ucznia i rozmawiać o innych sytuacjach, w których te zasady mogą się okazać przydatne. Przygotowane karty pracy są dedykowane uczniom klas I–III z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zestaw ten może pełnić rolę pomocy dydaktycznej, wspierając nauczycieli w realizacji zajęć. Ćwiczenia zawarte w kartach pomagają uczniom zrozumieć, czym są zasady i ogólnie przyjęte reguły zachowania. Zajęcia mają na celu rozwijanie u uczniów umiejętności rozumienia zasad oraz kształtowanie kompetencji związanych z ustalaniem własnych reguł.