Utrwalanie [ś] w nagłosie i w śródgłosie. Karta pracy dla uczniów klas 1-3. Prosimy dziecko o wymawianie sylab i rysowanie linii obrazujących ruch podczas nalewania maślanki do wiśni – aśla, eśle, oślo, uślu, iśli. Prosimy dziecko o powtarzanie zdań z głoską [ś].

Utrwalanie [ś] w wyrazach. Karta pracy dla uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej. Wszystkie wyrazy użyte w wykreślance oraz rozwiązanie zawierają głoskę [ś], nie występują w nich inne głoski dentalizowane ani [r]. Materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [ś].

Utrwalanie [ś] w nagłosie i w śródgłosie. Karta pracy dla uczniów klas 1-3. Plątaninki sylabowe. Prosimy dziecko, aby zaczynając od początkowych sylab, prześledziło plątaninki, odczytując po kolei sylaby i wyrazy, a potem zdania z głoską [ś], które powstaną.

Utrwalanie [ś] w nagłosie i w śródgłosie. Karta pracy dla uczniów klas 1-3. Plątaninki sylabowe. Prosimy dziecko, aby zaczynając od początkowych sylab, prześledziło plątaninki, odczytując po kolei sylaby i wyrazy, a potem zdania z głoską [ś], które powstaną.

Utrwalanie [ś] w wyrazach. Karta pracy dla uczniów klas 4-7 szkoły podstawowej i gimnazjum. Wszystkie wyrazy użyte w ćwiczeniu zawierają głoskę [ś], nie występują w nich inne głoski dentalizowane ani [r]. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [ś]. Uczniowie układają jak największą ilość wyrazów z podanych liter.

Utrwalanie [ś] w nagłosie i w śródgłosie. Karta pracy dla uczniów klas 1-3. Razem z dzieckiem rysujemy nasiona. Kilkakrotnie wymawiamy na zmianę sylaby i logatomy: sia, sie, sio, siu, si, asia, esie, osio, usiu, isi. Prosimy dziecko o powtarzanie związków wyrazowych i zdań z głoską [ś].
Ćwiczenie doskonalące umiejętność czytania. Zadaniem dziecka jest dzielenie wyrazów na sylaby i układanie ich w odpowiedniej kolejności.

Ćwiczenie z wykorzystaniem butów, wody, gumki, kluczy, klocka i mleka.

Ćwiczenie dla dzieci, które rozpoczynają edukację, znają litery, cyfry i poznają technikę czytania. Utrwala liczby w zakresie 1-10.