W klasach I–IV szkół ponadpodstawowych uczniowie pogłębiają wiedzę na temat seksualności i jej znaczenia w życiu człowieka. Omawiają rolę całożyciowej edukacji seksualnej oraz jej wpływu na poczucie bezpieczeństwa, świadome podejmowanie decyzji i budowanie satysfakcjonujących relacji. Trzy propozycje projektów – raport o różnych aspektach seksualności, badanie źródeł wiedzy oraz scenki dotyczące bezpieczeństwa w relacjach – angażują uczniów w samodzielną pracę, rozwijają krytyczne myślenie, uczą stawiania granic i świadomego podejmowania decyzji. Dzięki ich realizacji młodzież lepiej rozumie znaczenie edukacji seksualnej w budowaniu bezpieczeństwa, relacji opartych na szacunku i odpowiedzialności za siebie oraz innych.
Grupa docelowa | Uczniowie klas I–IV szkół ponadpodstawowych |
Podstawa programowa do przedmiotu Edukacja zdrowotna dla klas IV-VI szkoły podstawowej | Dział VII, punkt 1.: [uczeń] wyjaśnia pojęcie seksualności; omawia rolę całożyciowej edukacji seksualnej i jej wpływ na bezpieczeństwo oraz umiejętność tworzenia satysfakcjonujących relacji. |
Cel ogólny | Pogłębienie wiedzy uczniów na temat seksualności człowieka oraz znaczenia edukacji seksualnej w budowaniu zdrowych relacji i świadomym podejmowaniu decyzji. |
Cele szczegółowe |
|
Potrzebne materiały |
|
Czas trwania | 4–6 godzin lekcyjnych (w zależności od wybranego projektu) – możliwe do realizacji w kilku częściach. |
Liczba uczestników | Cała klasa |
Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do Educado i obejrzyj webinar:
To druga część szkolenia dotyczącego edukacji zdrowotnej w praktyce. Dowiesz się, jak prowadzić lekcje, aby w kompleksowy i ciekawy sposób realizować podstawę programową tego przedmiotu.