Projekt uświadamia uczniom, jak nadmierne korzystanie z technologii wpływa na zdrowie i relacje. W ramach akcji Offline Challenge przygotowują materiały edukacyjne i promocyjne, prowadzą ankiety oraz próbują spędzić weekend z ograniczonym dostępem do ekranów. Projekt rozwija współpracę, krytyczne myślenie i zachęca do odkrywania alternatywnych sposobów spędzania czasu.
| Grupa docelowa | Uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej |
| Podstawa programowa do przedmiotu Edukacja zdrowotna dla klas IV-VI szkoły podstawowej (wymagania fakultatywne) | [uczeń] 2. realizuje działania promujące higienę cyfrową i styl życia wolny od ryzykownych zachowań we współpracy ze środowiskiem rówieśniczym, rodzinnym, szkolnym i lokalnym. |
| Cel ogólny | Kształtowanie umiejętności świadomego korzystania z technologii, rozpoznawania ryzykownych zachowań cyfrowych oraz promowania higieny cyfrowej we współpracy z rówieśnikami, rodziną i szkołą. |
| Cele szczegółowe |
Uczeń:
|
| Potrzebne materiały |
|
| Czas trwania | 45 min. |
| Liczba uczestników | zespół klasowy 20-30 osób |