Przeprowadzenie ankiety dotyczącej oceny poziomu kompetencji cyfrowych uczniów jest ważne w kontekście tworzenia szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego uwzględniającego edukację cyfrową. Badanie pozwala na zebranie bezpośrednich informacji od uczniów dotyczących ich umiejętności cyfrowych, świadomości na temat bezpieczeństwa w sieci oraz doświadczeń z narzędziami opartymi na sztucznej inteligencji. Dzięki uzyskanym odpowiedziom grono pedagogiczne może lepiej zrozumieć potrzeby i wyzwania, z którymi borykają się uczniowie. Zrozumienie poziomu umiejętności cyfrowych uczniów oraz ich podejścia do krytycznej analizy informacji i bezpieczeństwa w sieci umożliwi wprowadzenie odpowiednich działań edukacyjnych i profilaktycznych. Te działania nie tylko zwiększą ich kompetencje technologiczne, ale również poprawią ich bezpieczeństwo i dobrostan w środowisku cyfrowym. W efekcie zebrane dane pomogą stworzyć efektywny i spersonalizowany program wychowawczo-profilaktyczny, który odpowiada na rzeczywiste potrzeby uczniów i przygotowuje ich do świadomego oraz bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii.
Przeczytaj również:
Wykorzystaj również: