Tworzenie grupowego kodeksu. Warsztat dla uczestników kolonii i obozów w wieku od 7 do 15 lat

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 8 lipca 2024

Obozy i kolonie to czas, w którym dzieci intensywnie uczą się żyć w grupie. Spędzając razem całe dnie rozwijają przeróżne kompetencje społeczne – nawiązują nowe relacje, utrzymują je, rozwiązują większe i mniejsze konflikty. Naturalne jest to, że zachodzi wśród nich proces grupowy, formułują się normy życia grupowego. Celem warsztatu jest wsparcie dzieci w zbudowaniu wspólnego, użytecznego kodeksu grupowego, do którego będą mogły się odwołać w trudnych dla grupy momentach.

Grupa docelowa uczestnicy kolonii letnich i obozów w wieku od 7 do 15 lat
Cel ogólny ustalenie wspólnych norm życia społecznego
Cele szczegółowe
  • rozwijanie świadomości znaczenia zasad życia grupowego
  • rozwijanie umiejętności formułowania własnych opinii
  • rozwijanie poczucia bezpieczeństwa w grupie rówieśniczej
  • poprawa integracji grupy rówieśniczej
  • wzmacnianie refleksyjności i umiejętności samodzielnego myślenia
 Potrzebne materiały
  • pudełka kartonowe (po butach lub większe)
  • mazaki
  • kredki
  • kolorowe kartki
  • nożyczki
  • klej
  • taśma klejąca
  • sznurek
  • spinacze do bielizny
  • farby
  • pędzle
Czas trwania 45 minut
Liczba uczestników 20–30 osób

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 8 lipca 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy