Obozy i kolonie to czas, w którym dzieci intensywnie uczą się żyć w grupie. Spędzając razem całe dnie rozwijają przeróżne kompetencje społeczne – nawiązują nowe relacje, utrzymują je, rozwiązują większe i mniejsze konflikty. Naturalne jest to, że zachodzi wśród nich proces grupowy, formułują się normy życia grupowego. Celem warsztatu jest wsparcie dzieci w zbudowaniu wspólnego, użytecznego kodeksu grupowego, do którego będą mogły się odwołać w trudnych dla grupy momentach.
Grupa docelowa
|
uczestnicy kolonii letnich i obozów w wieku od 7 do 15 lat
|
Cel ogólny
|
ustalenie wspólnych norm życia społecznego
|
Cele szczegółowe
|
- rozwijanie świadomości znaczenia zasad życia grupowego
- rozwijanie umiejętności formułowania własnych opinii
- rozwijanie poczucia bezpieczeństwa w grupie rówieśniczej
- poprawa integracji grupy rówieśniczej
- wzmacnianie refleksyjności i umiejętności samodzielnego myślenia
|
Potrzebne materiały
|
- pudełka kartonowe (po butach lub większe)
- mazaki
- kredki
- kolorowe kartki
- nożyczki
- klej
- taśma klejąca
- sznurek
- spinacze do bielizny
- farby
- pędzle
|
Czas trwania
|
45 minut
|
Liczba uczestników
|
20–30 osób
|
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.