Zajęcia integracyjne dla klasy czwartej to jedno z ważniejszych działań na początku roku szkolnego. Jest to czas, w którym dzieci muszą przystosować się do nowych wyzwań, jakie stawia przed nimi szkoła. Nowi nauczyciele, nowe przedmioty u co za tym idzie - nowe wymagania. Uczniowie różnie radzą sobie z taką sytuacją. Dlatego ważne jest, by poznali się i czuli się ze sobą możliwie jak najlepiej. Osiągnięcie tego celu ułatwi realizacja scenariusza lekcji „Tacy jesteśmy – poznajemy się”.
Grupa docelowa
|
uczniowie klas IV szkoły podstawowej
|
Cele ogólne
|
- ułatwienie integracji uczniów klasy czwartej poprzez lepsze poznanie siebie nawzajem
- budowanie pozytywnych relacji i poczucia przynależności do grupy klasowej
|
Cele szczegółowe
|
Uczeń:
- potrafi opisać koleżanki i kolegów z klasy
- dokonuje autoprezentacji
- potrafi wypełnić prostą ankietę
- nabiera pewności siebie
|
Metody, techniki i formy
|
- ankieta
- praca w grupach
- rozmowa
|
Potrzebne materiały
|
- Załącznik nr 1. Jak widzę samego siebie
- Załącznik nr 2. Moi nowi znajomi
- karteczki samoprzylepne
- brystol lub papier
- kredki, flamastry
|
Czas trwania
|
45 minut
|
Liczba uczestników
|
20–30 osób
|
Pozostało jeszcze 73% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Małgorzata Sroka
Nauczyciel dyplomowany z ponad 20 letnim stażem pracy, nauczyciel informatyki, nauczyciel bibliotekarz, przez wiele lat prezes Uczniowskiego Klubu Sportowego