Warsztat może posłużyć pracy z grupami, w których obserwuje się liczne konflikty, trudności w komunikacji, niewystarczające do efektywnej współpracy poczucie tożsamości z grupą. Może być pomocny również w integracji zespołów klasowych, do których dochodzą nowi uczniowie lub gdzie zmienia się prowadzący wychowawca. Może być przydatny również w profilaktyce wykluczenia, jeśli zjawisko to dotyka uczniów z klasy.
Uczestnicy
|
Uczniowie klas IV - VIII
|
Cele ogólne
|
Komunikacja i współpraca w klasie – budowa spójności grupy
|
Cele szczegółowe
|
- Integracja zespołu klasowego
- Poprawa poczucia spójności w grupie uczniów
- Rozwój umiejętności współpracy
- Rozwój interpersonalnych kompetencji miękkich
- Zmniejszenie ryzyka konfliktów w zespole klasowym
|
Czas trwania
|
1 godzina lekcyjna
|
Potrzebne materiały
|
Karty pracy załączone do scenariusza; wykałaczki, sznurki, taśma klejąca, drobne figurki, białe kartki, spinacze biurowe, nożyczki
|
Liczba uczestników
|
Zespół klasowy (20-30 osób)
|
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.