Mówię, czego potrzebuję! Scenariusz psychoedukacyjny dla dzieci w wieku przedszkolnym

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 23 września 2024

Asertywność w to umiejętność wyrażania własnych uczuć, potrzeb i opinii w sposób jasny i stanowczy, ale jednocześnie szanujący uczucia i prawa innych. To ważna kompetencja, której rozwój można wspierać już od najmłodszych lat. Ucząc dzieci w wieku przedszkolnym, jak komunikować się w sposób asertywny, bez agresji czy uległości, wspieramy ich rozwój emocjonalny i społeczny. Celem scenariusza jest wsparcie dzieci w rozwijaniu asertywności, wyrażania własnych emocji i potrzeb oraz dbania o własne granice.

Grupa docelowa dzieci w wieku 4-6 lat
Cele ogólne rozwój asertywności
Cele szczegółowe Rozwijanie umiejętności:
  • wyrażania własnych potrzeb
  • identyfikowania, rozumienia i nazywania emocji
  • komunikacji interpersonalnej stawiania granic
Potrzebne materiały
  • Załącznik nr 1. Ilustracje z życia Leona (plansze należy porozcinać wg linii)
  • zabawki zgromadzone w sali
  • sznurek
Czas trwania 30 minut
Liczba uczestników grupa przedszkolna

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 79% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 23 września 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy