Asertywność w to umiejętność wyrażania własnych uczuć, potrzeb i opinii w sposób jasny i stanowczy, ale jednocześnie szanujący uczucia i prawa innych. To ważna kompetencja, której rozwój można wspierać już od najmłodszych lat. Ucząc dzieci w wieku przedszkolnym, jak komunikować się w sposób asertywny, bez agresji czy uległości, wspieramy ich rozwój emocjonalny i społeczny. Celem scenariusza jest wsparcie dzieci w rozwijaniu asertywności, wyrażania własnych emocji i potrzeb oraz dbania o własne granice.
Grupa docelowa
|
dzieci w wieku 4-6 lat
|
Cele ogólne
|
rozwój asertywności
|
Cele szczegółowe
|
Rozwijanie umiejętności:
- wyrażania własnych potrzeb
- identyfikowania, rozumienia i nazywania emocji
- komunikacji interpersonalnej stawiania granic
|
Potrzebne materiały
|
- Załącznik nr 1. Ilustracje z życia Leona (plansze należy porozcinać wg linii)
- zabawki zgromadzone w sali
- sznurek
|
Czas trwania
|
30 minut
|
Liczba uczestników
|
grupa przedszkolna
|
Pozostało jeszcze 79% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.