Warsztat ma na celu wyposażyć nastolatka w podstawowe umiejętności komunikacyjne, które pomogą mu lepiej zadbać o siebie. Dla dorastających uczniów, którzy zmagają się z różnymi naciskami – ze strony rówieśników, wymagających dorosłych ale i również ich wewnętrznych ambicji trening asertywności może być na wagę złota.
Uczestnicy
|
uczniowie klas VI-VIII
|
Cel ogólny
|
trening asertywności
|
Cele szczegółowe
|
- trening zachowań asertywnych
- nauka podstaw metod Porozumienia bez Przemocy wg. Marshalla Rosenberga
- rozwój kompetencji miękkich: nazywania i wyrażania emocji, rozumienia ich źródeł, formułowania komunikatów „ja”, identyfikowania i komunikowania własnych potrzeb
|
Czas trwania
|
90 minut
|
Potrzebne materiały
|
- Karta pracy nr 1. Rozgryź sytuację
- Karta pracy nr 2. Co Ty na to!? Czyli jak wybrnąć z sytuacji?
- flipchart lub tablica, długopisy
- małe karteczki samoprzylepne
- kartony
|
Liczba uczestników
|
oddział klasowy (20–30 osób)
|
Pozostało jeszcze 90% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.