Dbając o swoje potrzeby, czyli trening asertywności dla klas VI–VII

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 27 maja 2024

Warsztat ma na celu wyposażyć nastolatka w podstawowe umiejętności komunikacyjne, które pomogą mu lepiej zadbać o siebie. Dla dorastających uczniów, którzy zmagają się z różnymi naciskami – ze strony rówieśników, wymagających dorosłych ale i również ich wewnętrznych ambicji trening asertywności może być na wagę złota.

Uczestnicy uczniowie klas VI-VIII
Cel ogólny trening asertywności
Cele szczegółowe
  • trening zachowań asertywnych
  • nauka podstaw metod Porozumienia bez Przemocy wg. Marshalla Rosenberga
  • rozwój kompetencji miękkich: nazywania i wyrażania emocji, rozumienia ich źródeł, formułowania komunikatów „ja”, identyfikowania i komunikowania własnych potrzeb
Czas trwania 90 minut
Potrzebne materiały
  • Karta pracy nr 1. Rozgryź sytuację
  • Karta pracy nr 2. Co Ty na to!? Czyli jak wybrnąć z sytuacji?
  • flipchart lub tablica, długopisy
  • małe karteczki samoprzylepne
  • kartony
Liczba uczestników oddział klasowy (20–30 osób)

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 27 maja 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy