Każde dziecko już od niemowlęctwa sygnalizuje swoje potrzeby, na przykład płaczem informuje o głodzie. Dzieci w wieku wczesnoszkolnym uczą się wyrażać swoje potrzeby w sposób werbalny i akceptowalny społecznie. Ważne jest, aby nauczyć je rozumienia swoich potrzeb, nazywania ich, a także dostrzegania potrzeb innych ludzi. Nauka o własnych potrzebach oraz potrzebach innych osób może poszerzyć perspektywę uczniów ze spektrum autyzmu i wpłynąć na większą elastyczność ich myślenia. Karty pracy zostały przygotowane z myślą o uczniach klas I-III z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ćwiczenia zawarte w materiałach mają na celu wspieranie dzieci w zrozumieniu, czym są potrzeby, oraz uświadomienie im, jak ważne jest zauważanie potrzeb innych. Dodatkowym celem jest pokazanie dzieciom, że ich potrzeby mogą być podobne do potrzeb ich rówieśników.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ