Świat przyjazny dla pająka, czyli czym są potrzeby i jak o nich rozmawiać

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 23 sierpnia 2020

Rozumienie drugiego człowieka, komunikacja, współpraca – wiele kompetencji społecznych opiera się na umiejętności rozpoznawania potrzeb – u siebie i u innych. W grupach wczesnoszkolnych dochodzi do wielu konfliktów, które wynikają często z drobnych nieporozumień. Dzieci nie mają jeszcze wystarczających zasobów, by zrozumieć zachowanie kolegów, nazwać własne i cudze emocje. Dlatego tak trudno jest zadbać o potrzeby wszystkich i wypracować rozwiązanie trudnej sytuacji. Łatwiej jest rozmawiać z dziećmi o emocjach używając metafory – dlatego bohaterem warsztatu będzie pajączek i jego potrzeby.

Pozostało jeszcze 93 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uwaga, to jest tylko początek artykułu
Aby zobaczyć całość, zaloguj się lub załóż konto.

Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:

  • Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
  • Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
  • Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »

Masz już dostęp?
Zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 23 sierpnia 2020

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim. Ukończyła dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracuje w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej i Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu im. dr J.Babińskiego w Łodzi.
Sprawdź inne nasze serwisy
Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych
wiper-pixel