Święto Policji jest obchodzone 24 lipca. Warto z tej okazji porozmawiać z uczniami na temat pracy policjanta i jej znaczenia dla społeczeństwa. Proponowany scenariusz zajęć przeznaczony do pracy w grupach oraz pracy indywidualnej z uczniami klas IV-VI. Propozycję można wykorzystać w realizacji programu doradztwa zawodowego w szkole podstawowej.
Cel główny:
|
zapoznanie uczniów z zawodem policjanta.
|
Cele szczegółowe:
|
Uczeń:
- poznaje aspekty pracy policjanta,
- uzyskuje wiedzę, w jaki sposób zostać policjantem,
- określa predyspozycje do wykonywania zawodu policjanta.
|
Metody pracy:
|
- praca w grupach,
- praca indywidualna,
- burza mózgów,
- dyskusja kierowana,
- miniwykład.
|
Środki dydaktyczne:
|
- tablica,
- niebieskie koperty A4 – 6 sztuk
- Pytania i zadania – załącznik nr 1 (6 sztuk, do wycięcia),
- karta pracy Policyjne odpowiedzi (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia).
|
Przewidywany czas realizacji:
|
45 minut
|
Liczba uczestników:
|
klasa
|
Wykorzystaj również pozostałe materiały dotyczące bezpieczeństwa:
Pozostało jeszcze 71% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Koch-Kozioł
Psycholog, doradca zawodowy, politolog o specjalności polityka społeczna, posiada kwalifikacje pedagogiczne. Doktorantka w Instytucie Psychologii Polskiej Akademii Nauk w Warszawie, członek Rady Naukowej IP PAN. Od lat związana z pracą w placówkach oświatowych, ekspert wiodący projektu pozakonkursowego MEN „Przygotowanie trenerów”. Prowadzi szkolenia i warsztaty m.in. z zakresu doradztwa zawodowego, specjalnych potrzeb edukacyjnych, kompetencji miękkich.