Kto troszczy się o nasze bezpieczeństwo? Scenariusz zajęć na święto Policji

Marta Koch-Kozioł

Autor: Marta Koch-Kozioł

Dodano: 12 lipca 2022

Święto Policji jest obchodzone 24 lipca. Warto z tej okazji porozmawiać z uczniami na temat pracy policjanta i jej znaczenia dla społeczeństwa. Proponowany scenariusz zajęć przeznaczony do pracy w grupach oraz pracy indywidualnej z uczniami klas IV-VI. Propozycję można wykorzystać w realizacji programu doradztwa zawodowego w szkole podstawowej.

Cel główny: zapoznanie uczniów z zawodem policjanta.
Cele szczegółowe: Uczeń:
  • poznaje aspekty pracy policjanta,
  • uzyskuje wiedzę, w jaki sposób zostać policjantem,
  • określa predyspozycje do wykonywania zawodu policjanta.
Metody pracy:
  • praca w grupach,
  • praca indywidualna,
  • burza mózgów,
  • dyskusja kierowana,
  • miniwykład.
Środki dydaktyczne:
  • tablica,
  • niebieskie koperty A4 – 6 sztuk
  • Pytania i zadania – załącznik nr 1 (6 sztuk, do wycięcia),
  • karta pracy Policyjne odpowiedzi (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia).
Przewidywany czas realizacji: 45 minut
Liczba uczestników: klasa

Wykorzystaj również pozostałe materiały dotyczące bezpieczeństwa:

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 71% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 12 lipca 2022

Autor: Marta Koch-Kozioł

Psycholog, doradca zawodowy, politolog o specjalności polityka społeczna, posiada kwalifikacje pedagogiczne. Doktorantka w Instytucie Psychologii Polskiej Akademii Nauk w Warszawie, członek Rady Naukowej IP PAN. Od lat związana z pracą w placówkach oświatowych, ekspert wiodący projektu pozakonkursowego MEN „Przygotowanie trenerów”. Prowadzi szkolenia i warsztaty m.in. z zakresu doradztwa zawodowego, specjalnych potrzeb edukacyjnych, kompetencji miękkich.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy