Adaptacja w szkole i w przedszkolu. Kwestionariusz rozpoznania trudności adaptacyjnych u dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych

Julia Przybył

Autor: Julia Przybył

Dodano: 2 października 2025

Kwestionariusz rozpoznawania trudności adaptacyjnych to praktyczne narzędzie wspierające pracę nauczycieli przedszkoli i klas pierwszych szkół podstawowych. Jego celem nie jest etykietowanie dzieci, ale systematyczne gromadzenie obserwacji w kluczowych obszarach funkcjonowania społecznego, emocjonalnego, fizycznego i poznawczego. Dzięki niemu nauczyciel zyskuje możliwość całościowego spojrzenia na dziecko i ocenienia, które zachowania mieszczą się w normie rozwojowej, a które mogą wymagać dodatkowej uwagi i wsparcia.

Pozostało jeszcze 93% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 2 października 2025

Autor: Julia Przybył

Psycholog, autorka gier terapeutyczno-relacyjnych dla dzieci. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu udzielania pomocy psychologicznej rodzinom w nurcie systemowym. Doświadczenie zawodowe zdobywała na szpitalnych oddziałach psychiatrycznych, oddziale leczenia zespołów abstynencyjnych oraz oddziale leczenia uzależnień, w domu dziecka oraz pracując jako konsultantka na portalu tekstowej pomocy psychologicznej. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Aktualnie pracuje w dwóch szkołach podstawowych jako psycholog szkolny, towarzyszy grupie wsparcia dla dorosłych osób LGBTQ+ oraz w poradni zdrowia psychicznego.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy