Autor: Natalia Perek
Dodano: 27 listopada 2023
W każdej szkole można doświadczyć skutków wandalizmu. Czasami są to drobne akty niszczenia tego, co wspólne: zapychania toalet papierem, wyrzucania zawartości śmietników na podłogę, podpisywanie się na ścianie lub ławce. Zdarza się, że szkolny wandalizm przybiera zdecydowanie poważniejszą formę: potłuczone zostaje okno, zdewastowana szatnia, urwane drzwi w toalecie. Dlaczego uczniowie dopuszczają się wandalizmu? Przyczyny mogą być różne. Wandalizm może być efektem nudy, problemów emocjonalnych, braku poczucia przynależności, przejawem buntu. Jak zapobiegać takim zachowaniom? Scenariusz zajęć będzie pomocny w bezpośredniej pracy z uczniami.
Uczestnicy
|
uczniowie szkół podstawowych z klas VI–VIII oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych
|
Cel ogólny
|
profilaktyka wandalizmu w szkole
|
Cele szczegółowe
|
- zwiększenie poczucia odpowiedzialności za mienie wspólne
- zwiększenie świadomości zjawiska wandalizmu i kosztów, jakie ponosi społeczność, która jest nim dotknięta
- podniesienie poczucia przynależności do społeczności szkolnej
- rozwój kreatywnego myślenia
|
Potrzebne materiały
|
- tablica/flipchart
- mazaki
- kartony A3
- dostęp do telefonów z internetem
- rzutnik/tablica interaktywna
|
Czas trwania
|
2x 45 minut
|
Liczba uczestników
|
zespół klasowy: 20–30 osób
|
Pozostało jeszcze 82% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 27 listopada 2023
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.