Trening rozwiązywania konfliktów. Scenariusz psychoedukacyjny dla klas VII – VIII i szkół ponadpodstawowych

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 4 grudnia 2023

Konflikty są częścią ludzkiej codzienności i nie da się ich uniknąć nawet w bardzo bliskich relacjach. W okresie dorastania, który z natury jest czasem dynamicznym i pełnym przeróżnych zmian, łatwo o konflikty – zarówno w grupie rówieśniczej, jak i pomiędzy pokoleniami. Dla nastolatków nieporozumienia i kłótnie bywają trudne i obciążające. Często rozwiązaniem zamiast wyjaśnienia sprawy jest ucięcie kontaktu lub pogłębiający się dystans. Zadaniem scenariusza pt. Trening rozwiązywania konfliktów jest wsparcie młodzieży w rozwijaniu umiejętności negocjowania, mediowania i szukania rozwiązań w relacjach interpersonalnych.

Uczestnicy uczniowie klas VII–VIII szkół podstawowych lub szkół ponadpodstawowych
Cel ogólny nauka rozwiązywania konfliktów
Cele szczegółowe
  • rozwój rozumienia istoty konfliktu
  • nauka umiejętności negocjacji w sytuacjach trudnych
  • rozwój umiejętności rozumienia perspektywy drugiej strony
  • trening rozumienia i wyrażania swoich uczuć i potrzeb
  • poprawa relacji interpersonalnych
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1.
  • tablica lub flipchart
  • kartki do swobodnych notatek
  • długopisy
  • stopery w telefonach
Czas trwania 2 x 90 minut

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 95% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 4 grudnia 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy