Konflikty są częścią ludzkiej codzienności i nie da się ich uniknąć nawet w bardzo bliskich relacjach. W okresie dorastania, który z natury jest czasem dynamicznym i pełnym przeróżnych zmian, łatwo o konflikty – zarówno w grupie rówieśniczej, jak i pomiędzy pokoleniami. Dla nastolatków nieporozumienia i kłótnie bywają trudne i obciążające. Często rozwiązaniem zamiast wyjaśnienia sprawy jest ucięcie kontaktu lub pogłębiający się dystans. Zadaniem scenariusza pt. Trening rozwiązywania konfliktów jest wsparcie młodzieży w rozwijaniu umiejętności negocjowania, mediowania i szukania rozwiązań w relacjach interpersonalnych.
Uczestnicy
|
uczniowie klas VII–VIII szkół podstawowych lub szkół ponadpodstawowych
|
Cel ogólny
|
nauka rozwiązywania konfliktów
|
Cele szczegółowe
|
- rozwój rozumienia istoty konfliktu
- nauka umiejętności negocjacji w sytuacjach trudnych
- rozwój umiejętności rozumienia perspektywy drugiej strony
- trening rozumienia i wyrażania swoich uczuć i potrzeb
- poprawa relacji interpersonalnych
|
Potrzebne materiały
|
- załącznik nr 1.
- tablica lub flipchart
- kartki do swobodnych notatek
- długopisy
- stopery w telefonach
|
Czas trwania
|
2 x 90 minut
|
Pozostało jeszcze 95% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.