Jak mogę wzmocnić swoje zdrowie psychiczne? Scenariusz psychoedukacyjny dla uczniów

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 8 kwietnia 2024

Współczesne czasy nie są dla nastolatków łatwe. Opisują silne poczucie presji, które dotyczy wielu obszarów ich życia – wyglądu, osiągnięć, rozwoju osobistego. Żyją w świecie, w którym równoważne jest to, co dzieje się w tzw. realu i sferze wirtualnej. Codziennie przyjmują ogromne ilości informacji ze świata zewnętrznego, które trudno im selekcjonować i ograniczyć. Tempo życia jest szybkie, wymagania dorosłych wysokie, brakuje czasu na prawdziwy relaks czy zwykłą nudę. Od lat specjaliści wskazują na kryzys zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Poradnie psychologiczne, oddziały psychiatryczne dzienne i stacjonarne są przepełnione. W jaki sposób młodzież może samodzielnie dbać o swoje samopoczucie? Celem scenariusza jest wsparcie nastolatków w codziennej higienie zdrowia psychicznego.

Uczestnicy      uczniowie szkół podstawowych z klas VII, VIII i szkół ponadpodstawowych
Cel ogólny rozwijanie świadomości higieny zdrowia psychicznego
Cele szczegółowe uczeń:
  • rozumie pojęcie zdrowia psychicznego
  • zdobywa umiejętność identyfikowania obszarów zdrowia psychicznego
  • rozwija umiejętność dbania o własne samopoczucie
  • trening identyfikowania bodźców, które wpływają na jakość życia i zdrowie psychiczne
  • poznaje sposobów radzenia sobie z trudnościami w zakresie zdrowia psychicznego
  • rozwija umiejętność tworzenia rutyny wspierającej stabilny nastrój i zdrowie psychiczne
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Pytania dla grup
  • Załącznik nr 2. Jak zmniejszyć ciężar trudnych bodźców?
  • długopisy/ołówki
  • karki papieru (na brudnopis do pracy w grupach)
  • telefony z dostępem do internetu
  • kamienie w różnej wielkości (ok. 20)
  • czarny marker
  • tablica lub flipchart
Czas trwania zajęć 60 minut

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 8 kwietnia 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy