Introwertyk – czyli kto? Scenariusz zajęć dla uczniów

Dodano: 25 września 2023

Celem zajęć jest pokazanie uczniom, że istnieje temperament nazywany introwertyzmem. Odnosi się on do naszych wrodzonych cech. Stereotypem jest postrzeganie introwertyka jako samotnika, któremu lepiej nie przeszkadzać. Jest to ktoś, kto potrzebuje ciszy na zregenerowanie sił, by rozwijać swój bardzo bogaty świat wewnętrzny. Introwertyk lubi ludzi, jest z nimi w kontakcie, jednak potrzebuje czasu na przebywanie w swoim cichym i bezpiecznym świecie.

Grupa wiekowa 14–17 lat  
Cele ogólne   Uczeń/uczennica:
  • wie, czym jest introwersja;
  • rozumie zachowania osób introwertycznych;
  • wie, jak rozpoznać osobę introwertyczną;
  • kształci w sobie postawy empatii wobec innego temperamentu
Cele szczegółowe   Uczeń/uczennica:
  • rozumie zachowania innych ludzi;
  • poznaje cechy osób introwertycznych;
  • doskonali sposób zachowania się w różnych sytuacjach społecznych;
  • ćwiczy umiejętności swobodnego wyrażania swoich myśli
Metody i pracy  
  • rozmowa kierowana;
  • dyskusja;
  • objaśnienia i instrukcje
Potrzebne materiały
  • Załącznik nr 1. Cechy introwertyka
  • Załącznik nr 2. Introwertyk – czy to ja
  • Załącznik nr 3. Karteczki sytuacyjne
  • Załącznik nr 4. Karta z grafikami
Czas trwania zajęć 2 x 45 minut
Liczba uczestników maksymalnie 20 osób

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Tematyka

Sprawdź inne serwisy