Czy Ukraina obchodzi święta wielkanocne? Oczywiście! Jednak trochę później niż w ma to miejsce w Polsce. Ukraińscy uczniowie mogą być nieco zdziwieni tym, że w Polsce święta Wielkanocne obchodzone są w innym terminie niż w Ukrainie. Z kolei polskie dzieci mogą nie rozumieć, dlaczego ich ukraińscy koledzy i koleżanki jeszcze nie przygotowują się do świąt. Warto podjęć ten temat i wyjaśnić dzieciom i podobieństwa i różnice w obchodzeniu świąt wielkanocnych w Polsce i w Ukrainie.
Zestaw zawiera trzy karty pracy przetłumaczone na język ukraiński. Materiały są przeznaczone dla uczniów szkół średnich. Wypełnienie kart pracy ma na celu wyciszenie ucznia, a także skoncentrowanie jego uwagi na wykonywanych czynnościach tu i teraz. Dla osoby dorosłej prace uczniów stanowią źródło informacji o poziomie koncentracji i uwagi uczniów.
Zadanie jest przeznaczone dla uczniów z Ukrainy, którzy uczą się w szkołach podstawowych, ale nie mówią po polsku lub poziom języka polskiego jest niewystarczający dla swobodnego wypowiadania się. Zadanie pomaga w uczeniu się języka polskiego, nawiązaniu relacji z rówieśnikami i nauczycielami, przełamać nieśmiałość.
Zestaw zawiera 2 karty pracy, które mają na celu stymulację funkcji poznawczych, niezbędnych do efektywnego uczenia się. Materiały zostały przetłumaczone na język ukraiński, dzięki czemu uczniowie pochodzący z Ukrainy będą mogli czynnie uczestniczyć w zajęciach. Karty pracy można wykorzystać również jako pracę domową, którą uczniowie z Ukrainy wykonają w domu z pomocą opiekunów.
Zestaw zawiera cztery karty pracy. Wykonanie zadań ma na celu rozbudzanie wyobraźni oraz zainteresowań czytelniczych dziecka oraz oswojenie go z zasadami korzystania z książek. Karty pracy są przeznaczone do samodzielnej pracy przedszkolu, szkole lub domu. Dziecko może jednak potrzebować wsparcia polegającego na przeczytaniu poleceń. Dlatego wszystkie karty pracy przygotowano w dwóch wersjach językowych, polskiej oraz ukraińskiej.
Zestaw kart pracy dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów szkoły podstawowej. Materiały zostały przygotowane w dwóch wersjach językowych, ukraińskiej i polskiej. Zadania koncentrują się na rozwijaniu u uczniów kreatywnego myślenia, motoryki małej oraz zachęcają do posługiwania się różnorodnymi materiałami plastycznymi. Z materiałów mogą korzystać nauczyciele w czasie zajęć, można także przekazać je jako zadanie domowe. Dzięki przetłumaczeniu poleceń na język ukraiński, dzieci będą mogły wykonać zadania wspólnie z rodzicami nawet, jeżeli nie posługują się oni językiem polskim.
Zadanie jest przeznaczone dla uczniów z Ukrainy, którzy uczą się w szkołach podstawowych, ale nie znają języka polskiego. Zadanie wspiera naukę języka polskiego, angażuje ucznia i aktywizuje go. Dzięki temu nauka języka staje się przyjemna, a uczniowi łatwiej jest utrwalać zdobytą wiedzę.
Zestaw kart pracy dla dzieci z Ukrainy. Dziecko poznaje postać Olka, chłopca, który boi się zasnąć sam. Materiały są przeznaczone do wykorzystania przez nauczycieli i specjalistów władających językiem ukraińskim. Bardzo ważne jest, aby efekty pracy ucznia zostały omówione. Proponowane ćwiczenia mają pomóc dziecku wyrazić lęk, poprzez narysowanie tego, czego się boi. Następnym krokiem będzie opanowanie niepokoju poprzez wizualizację szafy, w której można zamknąć niepokojące obrazy. Dziecko tworzy również postać strażnika, który opiekuje się strachami – dzięki temu wie, że dorosły może mu w tym pomóc. Ostatnie zadanie polega na identyfikacji źródeł lęku, poprzez stworzenie zawartości własnej „szafy”. Karty pracy przeznaczone dla dzieci w wieku 7-10 lat.
Zestaw zawiera cztery karty pracy dotyczące emocji i uczuć dziecka. Materiały są przeznaczone dla dzieci z Ukrainy. Materiały są przeznaczone do wykorzystania przez nauczycieli i specjalistów władających językiem ukraińskim. Bardzo ważne jest, aby efekty pracy ucznia zostały omówione. Wypełnienie kart pracy ma na celu uświadomienie dziecku źródeł przeżywanych emocji oraz możliwych sposobów radzenia sobie z nimi. Dla osoby dorosłej prace dziecka mogą stanowić istotną informację na temat jego potrzeb. Karty pracy przeznaczone dla dzieci w wieku 7-9 lat.
Karta pracy dla uczniów klas IV-VI, w tym dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zadaniem ucznia jest dopasowanie nazwy uczucia i emocji do opisu zachowań osób mogących je wyrażać w danych sytuacjach. Ćwiczenie wpisuje się w obszar zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne. Zadanie zostało przygotowane również w tłumaczeniu na język ukraiński, aby możliwe było wykorzystanie go w pracy z uczniami nieznającymi języka polskiego. Cele: rozwijanie umiejętności nazywania emocji i uczuć rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji i uczuć u innych